Fjerne nyhedsbreve fra Dialog

Hej alle

Jeg checker dialog af og til, men der kommer meget støj fra “nyhedsbrev” som virker til at blive autopostet fra forskellige afdelinger, men problemet er, der er aldring nogen der integere med de posts.

Der er stort set altid 0 svar og når afsenderen er en hel gruppe opfordre det ikke til dialog.

Det er lidt det modsatte af dialog hvor det er kun envejs kommunikation uden klar afsender.

Forummet kunne også blive delt op i to; automatiske posts og bruger post
men ærligt syntes jeg de bør ikke postes automatisk to forummet, med mindre der er en person som afsender og ikke en bot.

Hvad syntes I? :grinning:

Ja, det har været oppe at vende flere gange. Den oprindelige tanke var, at envejskommunikation stinker og det skal stoppe – nyhedsbreve skal laves til dialog.

Det virker så, af forskellige årsager, ikke efter hensigten. Indtil videre har jeg fjernet alle lokalforeninger og storkredse fra listen over seneste emner.

1 Synes om

Tusind tak @huulbaek

Det er også en god ide med nyhedsbrevene kommer herind, men der mangler lidt en afsender som så får besked hvis der bliver skrevet :smile:

Men det er en rigtig god løsning at de ikke kommer på seneste, det meget overskueligt nu! :smile:

Men nu kan vi slet ikke se nyhedsbrevene???

Ikke i oversigten, nej, men de kan findes i de enkelte kategorier. Direkte i kredses eller lokalforeningers kategorier eller hovedkategorierne:

Afsenderne får besked, også når det er lokalforeninger / storkredse.

1 Synes om

Hej med jer

Jeg har i dag snakket med Martin fra Alternativet Århus og de har lagt mærke til et meget stort fald i antal visninger i deres nyhedsbrev-indlæg siden vi lavede den her ændring:

Så stort et fald har der ikke været på modtagere af deres nyhedsbreve, så jeg tænker det må relatere sig til denne ændring. Jeg ved ikke helt hvad Dialog tæller som visninger - jeg har dykket ned i det tidligere og det er en ret mærkeligt tal, som er svært at redegøre for. Jeg tænker at det som minimum kræver, at man har været inde på indlægget før at det er en visning.

Med det i mente, synes jeg godt man kunne argumentere for at vise lokale indlæg igen, da det ser ud som om, at ret meget ikke bliver læst som følge og det er en skam. Men hvad tænker I?

1 Synes om

Nyhedsbrevene får de vel på email? Hvad mange læser dem der?

Og hvis det er et nyhedsbrev som bør deles, kan de så ikke poste det herinde som den bruger de er, så kan man også kommentere og være mere sikker på at den der oprettede indlægget svare.

Lige nu er der ingen, vitterligt ingen kommentarer på de nyhedsbreve.

Det er heller ikke en konkurrence om at få flest visninger, men kvaliteten af den diskussion som sker på forummet.

Et forum uden diskussion men med kun tomme indlæg er en spøgelsesby.

Jeg var meget forvirret i starten og derfor jeg oprettede Hvor er aktiviteten i Alternativet?

Jeg foreslår at der ikke bliver oprettede automatiske indlæg i forummet da det gør kvalitet lavere og at vi opfordrer alle medlemmer til at skrive herinde og deltage i diskussionen :smile::+1:

Er Martin oprettet herinde på forummet også? Han burde deltage i den her tråd :smile:

1 Synes om

Jeg savner nyhedsbrevene. Jeg læste ofte fra andre lokalkredse for at følge med, blive inspireret, se hvad de laver, hvad de skriver osv. Men kommenterer dem næsten aldrig.

1 Synes om

@anon80988335 De er ikke forvundet eller blevet slettet, de automatiske posts er alle i oversigten her hvor den nemt kan ses fra nyeste til ældste :smile:

Tak, den oversigt kendte jeg ikke.

1 Synes om

Der mangler også en forside her på Dialog som forklarer tingene, det virke nemlig som om der er 3 kategorier herinde på forummet.
Der er dog uendelige antal subforummer som ikke bliver brugt lige pt.

"Hvis du vil se alle nyhedsbrevene fra lokalforeningerne, så er de her:

Hvis du vil se seneste politiske forslag, så er de her:

Hvis du vil se seneste debatter, så er de her:"

Ja, det gør de og der er der ikke sket en nævneværdigt fald. Det var mest ifht, at der kunne være andre, der var interesserede i at læse hvad der foregår, men som ikke kommer ind på den oversigtsside du har linket til.

1 Synes om

Super enig, men hvis folk læser mindre af hvad der sker lokalt pga. ændringen, er det også problematisk - og var den oprindelige tanke med mit indlæg. @huulbaek kom dog med en god pointe, da jeg snakkede med ham og visninger kan måske også være trawlere eller andet - det ved vi ikke. Jeg ved heller ikke om jeg synes, at ændringen skal rulles tilbage, men jeg synes jeg ville skrive det alligevel.

Det er heller ikke helt tydeligt, men indlæggene er faktisk nyhedsbrevene. Det er altså igennem Dialog, at de bliver oprettet og sat op - som AlleOs så henter og sender ud. Det er derfor de alle ligger herinde. Som @huulbaek også nævner, var tanken at det skulle facilitere mere dialog end 1-vejs kommunikation.

Og ja, det giver følelser af spøgelsesby, hvis der kun er nyhedsbreve med ingen svar. Jeg fornemmer dog lidt mere aktivitet her på det seneste - sikkert pga. ændringen.

Jep, helt enig, Dialog trænger gevaldigt til en opfriskning som bl.a. differentierer mellem de forskellige slags kategorier.

1 Synes om

Nope, prøvede at tagge ham, men jeg tror ikke han har en bruger.

1 Synes om