Fedt spørgsmål. Jeg har lige svaret på de to andre spørgsmål, så håber også at I går ind og læse dem. Jeg kan desværre ikke være i Odense i weekenden, så er glad for muligheden for at svare mere i dybden her.
Det lyder lidt kedeligt - og potentielt modsat innovation (det er det ikke) - men mit svar er struktur, struktur, struktur.
Alternativet har allerede mange gode værktøjer (såsom Dialog, App-gree m.m.) til at sikre at medlemmerne er orienterede. Vi skal sikre at der forud for hvert hovedbestyrelsesmøde er en klar meddelelse om hvad der er på dagsordenen. Det skal suppleres med en “idé-boks” hvor alle medlemmer direkte kan foreslå dagsordenpunkter. Det kan hurtigt blive kaotisk, men det er fint. Der er ingen garanti for at alle foreslag kommer på dagsordenen - for det kan hurtigt løbe løbsk, men der er en garanti for at det bliver taget seriøst og overvejet.
Derudover synes jeg det er et rigtigt godt foreslag fra Tatjana ovenfor (godt arbejde
) - alle kredse skal vide hvem i HB de kan kontakte.
Det skal også være klart for alle, hvem i Hovedbestyrelsen der har ansvar for hvad, løber med hvilke processer, interesserer sig særligt for hvilke emner.
Det kræver også respekt fra medlemmerne. Ligesom de fleste medlemmer, er HB medlemmerne “bare” frivillige - det nytter altså ikke at spamme, men kræver seriøs overvejelse - er det her noget som det er bedst at hovedbestyrelsen diskutere. Eller er det kreds bestyrelsen? Eller er det måske et debatindlæg? Eller skulle jeg egentlig ikke bare gå i gang med at implementere min idé og så se hvad der sker? Jeg lover - respektere fremfor at spamme mig, så respektere jeg altid din henvendelse 
Som sagt, kan jeg desværre ikke være i Odense i weekenden. Det er jeg (måske) mere ærgerlig over end dig
Håber dog at kunne få lov til at omsætte disse tanker til handling, som del af hovedbestyrelsen.
Alt det bedste,
Alexander