Invitation til Ekstraordinært Landsmøde 2019

medlemsmøde

(Alternativet) #1

Kære medlem af Alternativet

Rigtig godt nytår til jer alle.

Vil du have indflydelse på strukturen i vores organisation og sætte præg på arbejdet for at udvikle Alternativet til en organisation, der skal klare sig til fremtidens udfordringer?

Hovedbestyrelsen inviterer alle medlemmer til ekstraordinært Landsmøde, med det formål at ændre procedure for valg af kandidater og sammensætning af og valg til Hovedbestyrelsen.

Det drejer sig specifikt om ændringsforslag i vores vedtægter i § 9, der handler om sammensætning og valg af hovedbestyrelse, samt § 13, der tydeliggør opstilling og valg af kandidater.

Der vil som sædvanlig være godt selskab, fine netværksmuligheder og masser af hygge. Måske er valget udskrevet eller lige på trapperne, og derfor er det en fin anledning til at se hinanden i øjnene, inden det for alvor går løs med to spændende valgkampe i foråret.

Dato: Søndag den 3. februar 2019

Sted: KaffeFair, Strandvejen 19, 9000 Aalborg

Tid: Klokken 14.00-17.00

Dagsorden

1. Velkomst

2. Valg af dirigent

3. Valg af stemmetællere og referenter

4. Behandling af forslag fra HB vedr. Alternativets vedtægter §9 - valg og sammensætning af HB

5. Behandling af forslag fra HB vedrørende Alternativets vedtægter §13 - valg af folketingskandidater

Du kan finde den samlede information omkring Ekstraordinært Landsmøde på hjemmesiden her, og vi vil løbende lægge nyt op på hjemmesiden i januar, efterhånden som materialet bliver færdiggjort.

Materialet sendes til dig via mail senest 2 uger før mødet.

Har du spørgsmål, der vedrører vedtægtsændringer eller andet, er du velkommen til at skrive til medlem@alternativet.dk, og vi vil hjælpe dig, så godt vi kan.

Køb billet

Billetsalget er nu startet og kan købes for blot 50 kroner via Billetto her.

Digital deltagelse og afstemning

Hvis du ikke har mulighed for at deltage, men gerne vil stemme, vil der blive mulighed for at gøre det digitalt. Digital deltagelse koster 30 kr. Billet til digital deltagelse kan findes her, og du kan kun købe til dig selv personligt. Den digitale afstemning kommer til at foregå via AlleOs, og du får direkte besked om proceduren sidst i januar.

Vi glæder os til at se jer til en dag med fokus på Alternativets organisation og til en kickstart for et spændende forår i 2019.

Grønne nytårshilsner fra Alternativet på vegne af Hovedbestyrelsen.

(Tina Brixen) #2

Som jeg allerede har skrevet i et tidligere opslag her på siden
https://dialog.alternativet.dk/t/skal-alternativet-bruge-tid-pa-et-ekstraordinaert-landsmode-i-foraret/9505/3

Så mener jeg at et ekstraordinært landsmøde er en fejlprioritering at organisationens ressourcer, ikke mindst i forhold til de ansatte på Landssekretariatet. Alternativet har to vigtige valgkampe i dette forår og det der der ALT vores fokus bør ligge.

ps. hvordan får vi indflydelse på organisations struktur ? kan vi som medlemmer byde ind med yderligere vedtægtsforslag ?

(Mette Rahbek) #3

Tina, har nogle fra HB/LS overhovedet deltaget i denne debat?

(Anne-Marie Gertsen) #4

Kære alle deltagere i debatten her

Jeg beklager virkelig at vi endnu ikke fra HB har deltaget herinde. Forklaringen er at vi har haft meget, meget travlt med omkonstituering efter Michaels fratrædelse, og med at fordele ansvarsområder. Men det er selvfølgelig ikke nogen undskyldning, kun en forklaring.

Vi er opmærksomme på at kommunikationen i forbindelse med indkaldelsen til det ekstraordinære landsmøde ikke har været optimal. Det er klart at jo tidligere man som medlem kan læse forslagsteksterne, jo bedre. Det er også klart at der har manglet en grundig forklaring på baggrunden for indkaldelsen.

Der arbejdes på at få sendt noget ud, så snart vi har hørt fra Vedtægtsudvalget, der har kigget på forslagene i den forgangne weekend.

Kh
Anne-Marie, Hovedbestyrelsen

(Thomas Huulbæk Titanium) #5

Jeg er helt på linje med @tina.brixen her.

(Jørgen Finnemann) #6

Dejligt at HB omsider viser sig herinde. Tak for det, Anne-Marie.
Og Ja I har travlt og den travlhed er et vilkår i det politiske arbejde.
De begrænsede ressourcer.
Og det er faktisk en af årsagerne til, at vi er flere,
der taler for at aflyse det ekstraordinære landsmøde.

Diskussionen har kørt herinde siden december:
https://dialog.alternativet.dk/t/skal-alternativet-bruge-tid-pa-et-ekstraordinaert-landsmode-i-foraret/9505

KH Jørgen
medlem

(Anne-Marie Gertsen) #7

Kære Jørgen

Tak for info. Jeg kigger videre på Dialog, og jeg skriver svar både der og til de individuelle mails, HB har fået, så snart jeg har nyt fra Vedtægtsudvalget. Det bliver forhåbentlig i morgen.

Kh

Anne-Marie