Hvad mangler Dialog?

I forlængelse af @TroelsCJ’s glimrende opsang, vil jeg gerne åbne op for en diskussion omkring hvad Dialog mangler for at blive rigtig brugbart.

Mine kortsigtede bud:

  • Oprydning af gamle, irrelevante kategorier
  • Give forsiden en kærlig hånd designmæssigt
  • Kunne man lave en bedre introduktion til Dialog et sted? På Dialog? Som en side i Håndbogen?
  • Aktivering af medlemmer på Dialog igennem ledelsen - Spørgs Statsministeren, Medlemsmandat, osv. Deres valg om at ligge “Valg af Politisk Leder” på Dialog har givet pote synes jeg uagtet at der stadig var mere diskussion på Facebook. Små skridt.

Mine langsigtede bud:

  • Få opgraderet synkroniseringen med AlleOs, så man kunne bruge Teams på AlleOs til at brugerstyre på Dialog. Fx. give alle kandidater + ansatte + kernefrivillige adgang til en lukket kategori i forbindelse med en valgkamp så vi kan koordinere på tværs.
  • Tilpasse Dialog alt efter hvem man er som medlem - fremhæve ens storkreds, lokalforening og eventuelle politiske områder man interesserer sig for. Selvfølgelig med mulighed for at man stadigvæk kan komme ind på alt det andet.
  • Chat som @plauborgmichael foreslår her?

Hvad tænker I kunne være værdifuldt, som der mangler? Særligt på den korte bane vil jeg gerne høre om I har nogle bud på hvad der kan skabe stor gevinst for få ændringer.

7 Likes

(indlæg trukket tilbage af forfatteren, slettes automatisk om 24 timer med mindre det bliver flaget)

1 Like

Det kunne være rart med en indikation af, hvor mange der var online. Gennemsigtighed omkring hvem er moderatorer og hvordan man udover at flage henvender man sig til dem.

3 Likes

Inspireret at dit indlæg vil jeg foreslå,

  • at du og @huulbaek her og nu går i gang med implementere de forbedringer der står øverst på jeres kortsigtede to-do lister - altså de der kan gennemføres inden for partibudgettet.

  • at i parkerer alle kategorier oprettet før 2018 i en overordnet kategori, der f.eks. hedder ‘Arkiv fra start til og med 2017’ (underkategorierne bevares intakte)

  • at i inviterer til et par udviklingsseminarer for interesserede aktive medlemmer.

  • Et seminar kunne være målrettet forhåbentlig interesserede, men ikke ret aktive medlemmer her på Dialog. Jeg nævner i flæng sådanne som @JosephineFock, @UffeElbaek, @15460, @Rasmusnordqvist, @sikandar0410, @Poul, @HelenaUdsen, @Kim_Hjerrild, Theresa Scavenius, Jesper Callesen og selvfølgelig vores nye fællessekretariatleder Laust Leth Gregersen. De tre sidstnævnte kan ‘endnu’ ikke ‘pinges’ direkte.

  • Et andet seminar kunne være for alle os andre.

8 Likes

Der en side her.

Ok - tak for info :blush:

1 Like

Jeg tænkte at denne tråd kunne bruges til diskutere en vision og give vores seje it-nørder input til et bedre kommunikationsredskab. Jeg synes allerede det er godt, og hvor er det fedt at vi har vores eget! Men det kan selvfølgelig altid blive bedre.

Så skriv endelig hvad I tænker om fremtiden. Jeg skriver selv lidt om hvad jeg tænker senere. Nu er min frokostpause nemlig slut :slight_smile:

Mvh Jens Harder

6 Likes

(indlæg trukket tilbage af forfatteren, slettes automatisk om 24 timer med mindre det bliver flaget)

Jeg er uddannet webdesigner og har i det hele taget meget svært ved at finde rundt på dette komplekse website. Hvordan kan vi gøre det mere synligt på forsiden, hvor medlemmerne gør deres profil gennemsigtig? Jeg har længe undret mig over at jeg kun kunne læse, men ikke kommentere eller like opslag her på dialog, før jeg idag fik hjælp til at gøre min profil gennemsigtig for medlemmer. Jeg tror årsagen til at så mange ikke bruger dialog, er fordi det simpelthen tager en bondegård og er for uoverskueligt, selv for garvede folk som mig.

3 Likes

Jeg undrer mig over at forslag til politisk forum, stadig afventer. De er fra 2017? Eller har jeg misforstået noget.

1 Like

Hej Hanne. Dialog er nok mere egnet til debat, end AlleOs. Jeg er ret sikker på at ikke-medlemmer også kan oprette profil på Dialog den dag i dag.

Til Noah og Thomas (og hvem der ellers driver og udvikler AlleOs/Dialog). Jeg håber at I ved, at vi er mange der er vildt imponerede over jeres arbejde. Jeg håber også at I vil bruge denne forhåbentlig heksekedel af input, og tage for jer af det I kan bruge. Jeg ved også at vi, til forskel fra Facebook, er bundet af begrænsede økonomiske ressourcer. Hvis jer to nørder er mest til koder, og mindre til grafik, kunne det være at sådan en som hekla_hekla kunne hjælpe med den grafiske del. Mvh Jens Harder

5 Likes

Så til mit input:

Er jeg den eneste der tænker at det ville give mere mening at samle AlleOs og Dialog i en platform? Ét sted man logger ind, ét sted man får sine notifikationer oppe i boblen i hjørnet.

Man kunne have en forside, hvor man valgte mellem “politisk debat og udvikling” (Dialog), “Intern kommunikation”(AlleOs) og “Information” (Håndbogen og vores politiske katalog). Der kunne eventuelt også være et feed med nye tråde og kommende begivenheder, som vi kender det i dag. Brugerfladen burde være ens i alle 3 områder, og ikke som nu, noget anderledes på Dialog end i AlleOs.

I den perfekte verden var der også en løbende tutorial når man brugte en funktion første gang, og appen fandtes på Appstore og Playbutik.

Fodnote er en irriterende fejl: Dropned-menu kan kun ses når man er i toppen af en tråd. Hvis man er i bunden af en lang tråd, skal man scrolle i lang tid for at komme tilbage til Dropned-menu.

Mvh Jens Harder

4 Likes

Jeg flyttede dit indlæg og alle svar herind i denne tråd i stedet Jens – håber det er ok. Kun fordi det handler om det samme.

2 Likes

Helt fint. Jeg surfede ellers lidt rundt inden at oprette tema. Sorry, jeg ikke så denne.

:grin:

1 Like

Måske kan i bruge denne artikel som inspiration til udvikling af dette debatforum? https://www.version2.dk/blog/digitale-fimbulvinter-kommer-du-klar-1089926

3 Likes

En chatfunktion ala Yammer,

Hvis vi kan skabe en livlig chatfunktion her, så kan vi håbe at samle både de der alene er på dialog og de der også er på Facebook fx.

6 Likes

Hej

Jeg har lige indkaldt til års og opstillingsmøde. Jeg valgte først emnet “årsmøde” fordi det virkede åbentlyst, men fandt så ud af at det ikke generede en mail til medlemmer i storkredsen. Så måtte jeg oprette det på ny med “nyhedsbrev” som emne. En indkaldelse til et årsmøde bør jo nærmest være obligatorisk at modtage, men om ikke andet på linje med et nyhedsbrev.

Måske det kunne være mere overskueligt hvad der bliver sendt ud til medlemmer på mail og hvad der “bare” bliver slået op på Dialog. Ligeledes kunne man inden offentliggørelse informere om hvilke medlemmer, alt efter hvad de har valgt til og fra i deres profil, vil modtage en mail.

mvh Jens Harder

I øvrigt fandt jeg en skidesmart funktion, da jeg legede lidt med Dialog. Hvis man trykker på sit brugerlogo oppe til højre, kommer der en dropned-menu. Oppe til venstre i den står dit brugernavn. Klikker/trykker du på den, kan du se statistik og historik og alt muligt spændende. Fed mulighed!

1 Like

Det kunne være smart, hvis man kunne skive referat direkte i Dialog og efterfølgende få godkendelse fra de andre deltagere samt sætte en deadline for godkendelse. Herefter vil de andre have indtil deadline til at godkende eller bremse/anmode om ændringer. Hvis alle godkender inden deadline, vil referatet blive publiceret.

Og ja, det lyder mere simpelt end det er at udvikle :slight_smile:

PS: Man kan godt skrive direkte, og gemme som kladde. Få godkendelse fra de andre og så slå det op. Så det er muligt i dag - og Dialog gemmer automatisk under vejs.

3 Likes