Hvad mangler Dialog?

Hej Liselotte

Din link til facebookgruppen peger på et problem med at afskære ikke-medlemmer fra vores debat: Det øger også barrieren for medlemmer til at deltage. Jeg kan ikke se, hvad der foregår i gruppen uden at oprette en facebook-konto. Tilsvarende hvis vi lukker debatten på Dialog - pludselig vil links i nyhedsbreve etc lede til login-sider snarere end til indholdet. Hvis folk vil dele indholdet med ikke-medlemmer, skal det først kopieres over i “åbne” fora, etc.

3 Synes om

Blot lige for at supplere … jeg har en fornemmelse af at det kan have en indflydelse på mit næste visum til Kina at jeg er begyndt at involvere mig herinde … men vi får se, det er heldigvis ikke det primære marked jeg sigter efter med mit firma :wink:

3 Synes om

Ikke før su lige nævner det. Men det vil være nemmere at styrer, hvis man gjorde det direkte i Dialog. I dag gemmes det i en PDF, som efterfølgende bliver uploaded til Dialog. Og ja, oftest står der kun fornavn i PDF’en. Folk kunne måske selv bestemme, hvordan deres navn skal stå der - om det skal være deres “handle”, fulde navn med link til AlleOS eller blot deres fornavn uden henvisning.

2 Synes om

Beklager min svartid. Jeg er på en længe-planlagt - men nu ret dårlig timet - ferie i øjeblikket.

Fede input I kommer med, tusind tak for dem :slight_smile: jeg kommenterer lige nogle af dem og vender nok tilbage med mere på sigt.

@Palle seminarer er en rigtig god ide og nok nødvendigt, hvis det skal stadfæstes.

@jens180980 jeg er vild med din idé om at samle Dialog og AlleOs som én platform og har snakket om noget ligende før. Vi vil nok aldrig kunne samle dem helt, da det er to forskellige platforme kodemæssigt, men vi kunne lave noget mere for at få det til at se ud som om at det var samme platform. Fx at de deler menu-bar så det er samme univers man er inde i.

I forhold til mærket “årsmøde”, så er der to mærker der sender ud “nyhedsbrev” (til medlemmer og ikke-medlemmer) og “medlemsmøde” (kun til medlemmer). Man gjorde det sådan i sin tid for at lave ét samlende begreb for alle slags møder, der kun har relevans for medlemmer. Og fordi nogle brugte mærkerne til kategorisering. Man kunne godt lave det så “årsmøde”, “opstillingsmøde”, osv. også sendte ud - du er langt fra den eneste, der er forvirret over det. Det står beskrevet i vejledningen omkring udsendelse af nyhedsbreve på AlleOs, men der er ikke så mange der finder derhen, hvis de er i tvivl.

@martin - god idé til at gøre Dialog til mere af et arbejdsredskab.

@Liselotte_Osterby god idé med et spørgeskema og gode kommentarer @Nis - tak til jer begge. Det kunne godt være det ville være relevant at sende noget ud, men jeg kan ikke gøre så meget på den front før jeg er tilbage igen i marts.

2 Synes om

Hej @noah.sturis.

@MartinG. Tjek opslaget ud :slight_smile:

Dejligt, at du tager dette emne op Noah!

Jeg har følgende forslag/overvejelser:

  • Et mere dynamisk nyhedsoverblik på fortsiden, som evt. er kronologisk (newsfeed à la Facebook).
  • Skal AlleOs være til direkte- og gruppe kommunikation, eller skal Dialog bruges til dette?
  • Der mangler en funktion for kommunikation i grupper (bl.a. til privat brug ift. f.eks. KV, FV osv.)
  • Der er rigtig meget “skærm”, og selve teksten/beskederne er ikke i fokus (tjek f.eks. ovenstående dialog)
  • Kan man sammensmelte AlleOs og Dialog, så vi ikke behøves to platforme? Så kan alt kommunikation samles på AlleOs. Her har vi allerede en “væg”, som kunne fusioneres med Dialog.

Måske kunne nedenstående skærmbillede fra kommunikationsplatformen “SLACK” bruges til inspiration?

Kasper.

4 Synes om

Hvis det skal ud til alle medlemmer (indkaldelser m.v.), skal man bruge “medlemsbrev” ellers “nyhedsbrev” - som kun leveres til de, der ikke har fravalgt nyhedsbreve.

1 Synes om

Bedre søgefunktion.
Man kan f.eks. ikke søge på 5G, det er for kort.
Og man kan jo ikke vide, at emnet man skal søge, hedder: Kræv 5G stoppet: Adoptér en verdensomspændende verdensappel.

3 Synes om

Fordelen ved at det er åbent herinde er dog at man kan bruge
site: dialog.alternativet.dk
og så skrive hvad man søger efter på google :wink:

eksempel på “5G” søgning

Er helt enig med dig i at en bedre søgemaskine herinde ville være dejligt.

3 Synes om

Fik aldrig svaret dig, men tusind tak for rigtig gode overvejelser. De er med videre.

Her er hvor jeg står lige nu:

Dialog er den eneste platform, hvor vi kan involvere alle medlemmer i diskussioner. AlleOs kan en-til-en kommunikation og team-kommunikation. Ingen af dem er helt Slack-agtige, men AlleOs kunne nok blive det der minder mest om. Vi får nok desværre aldrig en app på computeren eller telefonen (selvom vi har forsøgt med det et par gange).

Vi taler tit om problemstillingen du skildrer - skal vi sammensmelte platformene til en og lade AlleOs overtage det Dialog kan? Problematikken er at Dialog har en masse god funktionalitet, som ikke er trivielt at efterligne, men vi kan ikke ændre Dialog lige så meget som på AlleOs og fx. lave personlige forsider og FB-feed lignende ting.

En løsning vi kigger på er at lave AlleOs mere feed-agtigt og målrettet geografisk område og politiske interesser, men lade meget af indholdet komme fra Dialog. Så man kommer derover, når man klikker videre, men kan altid komme tilbage til den forside fra Dialog.

Jeg ved Dialog som platform (Discourse) kan understøtte organisationer større end vores, men jeg er ikke bekendt med et politisk projekt, der er lykkedes med det. Jeg forestiller mig heller ikke, at mange andre partier prøver at stable noget så omfattende som AlleOs på benene, så det kan også være det er forkert det hele :wink:

1 Synes om

Det kan vi faktisk desværre ikke gøre så meget ved, da det er uden for vores kontrol. Til gengæld hvis man skriver et fylde-ord “5G for” så finder den en masse indlæg med 5G. Ikke optimalt, men indtil vi får 6G, burde der i det mindste ikke være så mange poltiske emner med 2 bogstaver :smiley: ellers kan man gøre som @bargheer skriver.

Tak for svaret Noah! :slight_smile:

K.

Her er mindst 15 tegn:

Hvad så med:

?

Det var måske en idé - integration med Discord, så kan vi få en ‘wow’ effekt hos en stor del af gymnasie-ungdommen - i hvert fald gamerne, og hvis vi kunne simpelthen få alle medlemmer til at oprette en konto som fast procedure, så kunne mange af dem lære at der er andre steder at hænge ud end facebook?
Og vi kunne lave faste kanaler og grupper som rammer om en masse forskellige hel eller halv-virtuelle møder, workshops og studiegrupper.
Man kunne evt. investere i at udvikle integrationen yderligere efter behov.

1 Synes om

Tak for søgemetoden!

1 Synes om