Vil du være med til at gøre Dialog bedre?

Vi har fået massere af gode forslag på hvordan vi kan forbedre Dialog og dem vil vi gerne realisere:

Vi er i gang med nogle af forslagene og skal nok opdatere løbende på hvad vi laver. Her i første omgang søger vi moderatorer til Dialog, så hvis du sidder inde med gode idéer på en bedre struktur, har lyst til at vejlede medlemmer herinde og eller har dit helt eget forslag til hvordan Dialog kan blive bedre, så søg endelig igennem Job- og Opgavebørsen :slight_smile:

Har du ellers et godt forslag, må du endelig skrive det herunder!

1 Synes om

Lidt hurtige strøtanker:

  • få partiets valgte og andre “prominente” i Å til at starte debatter på Dialog på skift

  • samle en gruppe af alm. medlemmer til at starte nogle fængende debatter og andre typer indlæg på skift

  • en periode henvise til debatterne på Dialog via Facebook

  • lave flere afstemninger og meningsmålinger om Å’s politik på konkrete områder via Dialog

Det gælder om at finde den rette balancegang mellem top-down (det mere strømlinede fra partitoppen) og bottom-up (det mere utæmmede fra alm. medlemmer). Kommer en af delene til at dominere for meget, kan det skræmme folk væk. Ligeledes hvis der er nogle få meget frembrusende debattører, der kommer til at dominere, og de almindelige medlemmerne bliver i tvivl om hvorvidt disse debattører repræsenterer partiets politik (dette har jeg selv oplevet i et andet partis medlemsforum).

4 Synes om

Rigtig gode strøtanker Anette, jeg er så enig! :slight_smile: Tak for dem.

Og vigtig observation med balancen mellem top-down og buttom-up. Jeg tror til at starte med, at det er vigtigst med top-down, da det kan lede folk herover gennem fx. et medlemsmandat til et konkret politisk spørgsmål. Eller hvis nu det var her på Dialog man kunne finde ledende figurer fremfor på Facebook. Forhåbentlig kan det lede til mere bottom-up på sigt. Jeg tænker også at moderatorer kan være med til at skabe den balance du skriver om ved at sørge for vores debatdogmer bliver overholdt herinde.

2 Synes om