Hej alle,
det er nok en hvepserede det jeg lukker op for her men nødvendigt…
Som kredsbestyrelsesmedlem, har jeg mere end ofte siddet og bandet og svovlet over organisationens uigennemskuelighed. Men også over ikke at kunne sætte en finger på hvad det er der gør det uigennemskueligt. I hvor høj grad skyldes det børnesygdomme fordi vi er et nyt parti? Forsøger vi i Å at gabe over mere end vi formår og derved ikke får fulgt vores problemer til dørs? Skyldes uigennemskueligheden, at vi som medlemmer ofte informeres på bagkant, så der ikke er tid til at hive i håndbremsen, hvis der er noget vi mener er problematisk? Er det Å’s eksplosive vækst der gør, at organisationens struktur bliver nødt til at blive revideret, nærmest før den gamle er implementeret - eller er det en dårlig undskyldning for, ikke at tage fat om problemets rod? Som kredsbestyrelsesmedlem har jeg ofte forsøgt at dissekere hvor det er, at kæden hopper af og er kommet frem til at det er en god suppe af det hele (ja hurra). Men det hjælper jo ikke meget hvis vi skal ændre det - vi skal jo starte et sted og arbejde os frem. Har i nogen konkrete bud kombineret med løsninger til: ‘hvor er Å uigennemskueligt? Hvad er grunden til dette? Hvad kan vi konkret gøre?’. Jeg vil bare sidde på sidelinjen og suge til mig og tage noter - men ikke selv gå ind i diskussionen, da den bare skal have lov til at leve frit.
kh
Tatjana