Udviste tidligere kriminelle på Øen Lindholm

Din medmenneskelighed omfatter åbenbart ikke ofrene. Ofrene er altså bare en rekvisit så du kan dyrke din medmenneskelighed?

Det var nu din medmenneskelighed, jeg havde i tankerne image

Min medmenneskelighed ligger tæt op ad lovgivningen.

Du mener dermed at loven, som er demokratiets grundsten, skal erstattes af gadens parlament og standretter?

“Gadens parlament” Hvor får du dine syge fantasier fra? Er det noget, der er normalt i partiet Venstre, som du jo har bekendt dig til her i Alternativets dialog-forum? Jeg er træt af dine “udgydelser”. Slut herfra :face_with_raised_eyebrow:

Det er meget normalt i Venstre at følge landets love. Det er ikke normalt at botanisere i lovene alt efter hvad man den pågældende dag har indtaget. Det er gadens parlament

Når du taler om syge fantasier, omfatter det også din åndsfælle der vrøvler om havørne og fælles køer i samme åndedrag som udviste kriminelle?

C.R. Klemp. Er det Normalt at “Venstre vælgere”, træder ind i et andet partis debatforum uden at identificerer sig ? …(og som ikke eksisterer ?, hverken på Krak !, eller kan “Googles “? …så Hvem er du Klemp ?

Dialog er kommunikation mellem to eller flere personer. Dialog er vigtig for at menesker kan få kendskab til hvad andre tænker og føler.

Det er normalt at også Venstres vælgere blander sig i samfundsdebatten - præcist som andre partiers vælgere uanset platform.

Annegerd: Meget kan man kritiserer Alternativet for, men ikke de forlanger sindelagskontrol før man ytrer sig. Jeg er også ret sikker på din holdning med censur, forhåndsgodkendelser og ID-kontrol ikke er Alternativets værdier.

Men undskyld Klemp, din “Floromvundne “udtryksmåde” dine mange provokationer, din springen rundt i “emner”, er altså ikke helt almindeligt. Så Derfor, med al respekt, minder du om en Robot !..(Hvis du ikke er det, Så er du måske bare en “speciel person” (med nogle Autister træk ? ) og det er da så i orden…

Hvem springer rundt i emnerne? Det er ikke mig der blander fælles køer og havørne sammen med udviste kriminelle. Dine hallucinationer har ikke hjemmel i straffeloven.

Fakta er at nogle, bl.a. dig, er villig til at omskrive lovene efter forgodtbefindende i en sygelig trang til at beskytte udviste kriminelle elementer som resten af samfundet ønsker hen hvor peberet gror.

Du har stadig ikke forstået at lovene er grundlaget for et demokrati, hvor lovene er vedtaget af et parlamentarisk flertal.

Du finder det åbenbart provokerende at jeg vedholdende påpeger hvilke lovgrundlag der begrunder en placering af udviste kriminelle på Lindholm.

Fakta er også, at der er skabt et komfortabelt politisk flertal for, med alle lovlige midler, at separere disse udviste kriminelle elementer fra resten af samfundet. Essensens af debatten er hvor snittet skal lægges i fortolkning af lovene.

Hvad der er gået totalt under radaren hos dig er, hvad der er internationale hensigtserklæringer og hvad Danmark juridisk har bundet sig til. Du er kun i stand til at læse og forstå tekster med et beskedent lixtal.

Du har naturligvis ret til egne holdninger, men ikke ret til egne fakta ved hjælp af mistolkninger, fordrejninger og direkte usandheder som du forsøger at kolportere.

Når dit vås så let kan tilbagevises, kobler du fornuften fra og kommer med følelsesladet beskyldninger der læner sig faretruende op af injurielovgivningen.

Ugebladet for Møn bringer den 10/01-2019 på side 13 en artikel:

Lindholm-bussen kommer

Morten Rikard

Det private initiativ “Lindholm-bussen”, som skal hjælpe de kommende Lindholm-beboere væk fra Kalvehave og ind til København, har nået målet. Over 300 personer har tilkendegivet støtte med i alt 60.000 kr. hver måned. Det svarer til 720.000 om året.

Det er en lokal arbejdsgruppe med flere iværksættere fra Møn og Kalvehave, som har oprettet indsamlingen. Morten Rikard fra Stege fortæller: “Vi er rigtig glade for at være i mål på kun 2 uger. Hvis Lindholm bliver en realitet, så kommer bussen. Bussen skal vise, at Kalvehave ikke bør løfte denne opgave alene og at Lindholm er et alt, alt for dyrt projekt, der ikke løser noget”.

Bussen har fået meget opmærksomhed i medierne og Dorte Gro fra gruppen har bl.a. været i TV Øst, TV2 nyhederne, TV2 News, Radio 24syv, Jyllands-Posten, Berlingske og i Aftenshowet på DR med Mette Frederiksen.

Gruppen har flere initiativer i støbeskeen for at forhindre at Lindholm bliver en realitet og de deltager også i debatmødet d. 24. januar i Mønshallerne, hvor bl.a. Borgmester Mikael Smed og chefpolitiinspektør Lars Harvest er i panelet.

Samtidig opfordrer initiativtagerne endnu flere til at støtte bussen. Hvis flere støtter bliver det billigere for alle. Indtil videre har 369 personer støttet fra Møn, Bogø og Kalvehave, men der er også kommet støtte helt fra Nordsjælland og Jylland. Man kan følge med i hvor langt indsamlingen er nået på www.lindholmbussen.nu

Link https://www.sikker-tilmelding.dk/?e=kalvehave-bussen hvis du vil være med :smirk:

RobotKlemp, Det er desværre håbløst at få en fornuftig diskution med dig. Du fortsætter blot med dit “svulstige sprog” og evige provokationer. Og du svarer heller ikke på spørgsmål : Hvorfor er du Anonym ? Og findes hverken på Krak eller Googel ?. Men nu får du et svar fra mig. : Jeg har arbejdet med mennesker igennem et langt liv. Mine “HOLDNINGER”, bygger på de ERFARINGER jeg her har gjort !..Jeg har bla arbejdet med nogle stærkt voldelige unge, på en institution. (Da jeg selv er vokset op med venlighed, og er så lykkelig, aldrig at have mødt vold i min barndommen, har dette altid været mit udgangspunkt i mit møde med fremmede, uanset hvem. Denne tilgang, virkede (heldigvis for mig ) overfor disse stærkt skadede unge mennesker og jeg undgik voldelige sammenstød ! (Engang først i 80 erne så jeg en TV udsendelse fra et fængsel i USA, med de aller Hårdeste og farligste forbrydere. Jeg lagde mærke til hvordan journalisten, med sin udviste “Respekt og interesse “ for disse mennesker, fik det Bedste frem i dem ! (Og man kunne et øjeblik ikke forstå, at disse kloge åbne venlige mennesker, der sad der og snakkede ?, var nogle forfærdelige voldsforbrydere ?.. Den udsendelse gjorde et meget stort indtryk på mig !.
Svar om “En Ko” : I mit hoved, giver det mening at de udviste kriminelle, i det mindste skal forsørge sig selv, den tid de er her ! Hvis man byggede nogle små huse udenfor Horsens fængsel, med nogle jordlodder, Kunne de passende lærer at dyrke forskellige afgrøder/ husdyrhold. Skal man hjem og opbygge (et sønderbombet ) samfund ? Ja så starter al udvikling med Landbruget ! = mad på bordet ! Og her kan de lærer om, og få nogle kompetancer i at dyrke ? …af en dygtig Dansk venstre bonde ! :+1:

Hej Arne igen
(Jeg blev vist koblet fra ? Fik pludselig ikke flere beskeder )?..

Det er da et flot sammenhold i har i Kalvehave ! God ide med den Bus til Kbh. !!:grin:… (Men forhåbentlig kommer der en ny regering snart ?)

(Jeg selv har en drøm om at Lindholm ender med at blive en ø med vild natur,og måske sjældne dyre og plantearter ? … turist attraktion ? . I stedetfor et fængsel…

Det er ikke alle tidligere kriminelle afviste asylsøgere på fremtidens Lindholm, der er lige “slemme”.
Dagbladet Information skriver i dag:

Ti gram hash er adgangsbillet til Lindholm

Afviste asylsøgere og andre udlændinge uden lovligt ophold, som får en beskeden bøde for at have op til ti gram hash på sig til eget forbrug, skal regne med at blive overflyttet til øen Lindholm i Stege Bugt, hvor der som følge af finanslovsaftalen skal indrettes et kommende udrejsecenter.

Det bekræfter udlændinge- og integrationsminister Inger Støjberg i et aktuelt svar til Søren Søndergaard (EL).

»Den foreslåede ordning omfatter også tilfælde, hvor udlændingen straffes med bødestraf, herunder udenretligt og indenretligt vedtagne bødeforlæg. Den pågældende udlænding vil som udgangspunkt skulle opholde sig på Udrejsecenter Lindholm, indtil den pågældende udrejser eller udsendes,« skriver ministeren.

Information har tidligere beregnet, at udgifterne pr. anbragt udlænding på Lindholm langt vil overstige prisen på, hvad det ville koste at tage fast ophold på hotel d’Angleterre midt i København. uda

Så måske det var bedre - og billigere - hvis vi i stedet indrettede hotel d’Angleterre som “en øde Ø” for de udviste - og tillige udstyrede dem med GPS-sporing.
Så havde vi da bedre styr på de udviste, end når de tager “Lindholm-bussen” - og er helt udenfor kontrol :rofl:

Der fostres mange Kreative (og kloge) ideer herinde i Alternativet !
:grin::+1:

DR Nyheder har samlet oplysninger om Lindholm som udrejsecenter - et ret godt overblik vil jeg mene.

1 Synes om

Arne Thomsen: Eksemplet med Morten Rikards initiativ med bussen vise med al tydelighed at beboere omkring Lindholm ikke ønsker at stå med aben fordi ingen tør tage ansvar af frygt for at score lavt på Georg Metz skalaen. Det gør sig ikke godt på Facebook som overruler sund fornuft.

Jeg har fuld forståelse for Morten Rikards initiativ og støtter det fuldt ud - også økonomisk inden for lovens rammer, men så hellere de kriminelle udviste blev læsset af i baghaven hos de mest kritiske modstandere af den foreslåede løsning om internering på Lindholm.

Det er ansvarsforflygtigelse på steroider at dumpe affald af enhver slags der uberettiget og nedladende kaldes Udkantsdanmark, så speltsegmentet på Østebro i fred og ro kan hallucinere om fælles køer og havørne - ingen nævnt og ingen glemt, men argumenterne fremført her er nøgternt set en sag for distriktspsykiatrien.

"Den foreslåede ordning omfatter også tilfælde, hvor udlændingen straffes med bødestraf, herunder udenretligt og indenretligt vedtagne bødeforlæg. Den pågældende udlænding vil som udgangspunkt skulle opholde sig på Udrejsecenter Lindholm, indtil den pågældende udrejser eller udsendes", skriver Inger Støjberg som svar til Søren Søndergaards spørgsmål.

Svaret til Søren Søndergaard gjaldt alene afviste asylsøgere og andre udlændinge uden lovligt ophold, som får en beskeden bøde for at have op til ti gram hash på sig til eget forbrug, skal regne med at blive overflyttet til øen Lindholm.

Dagbladet Information benytter sig her af fordrejning af ministerens udtalelser som man normalt kun finder i boulevardpressens spalter.

En af mine venner, der også bor i Kalvehave, foreslog for nogen tid siden, at de mennesker, der ifølge regeringen skal placeres på Lindholm, i stedet blev placeret i Grønland.
Det tog jeg som en spøg, men ved nærmere eftertanke er det måske ikke en helt umulig idé.
Der er bygder i Grønland, som er ved at blive mennesketomme, og der er store mineralforekomster, som tænkes udnyttet.
Placeringen ville næppe tiltrække flere asylsøgere til Danmark, de afviste kunne vel gøre nytte i Grønland, og de kunne måske samtidig få mulighed for at opkvalificere sig til en bedre fremtid - i Grønland eller andre steder på kloden.
Er det et bedre alternativ end Lindholm?
Vil Grønland være med på idéen?
Er det acceptabelt i.f.t. menneskerettigheder?
Kan det faktisk skabe en bedre fremtid for de udviste?
Jeg ved det ikke, ej heller om det er værd at undersøge, men jeg kan ikke på forhånd afvise det :wink:

… og du mener ikke grønlænderne har rigeligt at slås med?

Så sent som i sidste uge talte jeg med en grønlandsk læge der arbejder på en akutmodtagelse på et sygehus i Grønland. Han fortalte at problemerne med vold og misbrug er massive, og eksemplerne der finder vej til offentlighedens kendskab i Danmark kun er toppen af isbjerget.

Hvad Grønland har brug for, er støtte og ikke flere problemer. Det er samme holdning jeg hører blandt den almindelige grønlænder.

Centraliseringen af befolkningen har medført, at mange mindre bygder ikke har helårsbeboelse mere.

https://da.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%B8nland