Resultat fra PoLa om Klima, miljø og bæredygtig omstilling

Hovedpunkter fra vores netop afholdte PoLa i Nr. Nebel den 23. august 2017
De 4 temaer i prioriteret rækkefølge fra PoLa.pdf (354.6 KB)

Hej Varde :slight_smile:

Hvad mener i med at være CO2-fri?

Mvh Rasmus

Hej Rasmus :smiley:
-og beklager, at vi ikke har set dit spørgsmål lidt før…
Jeg er lidt usikker på, hvor meget svar du forventer…?? Vi har ikke specifikt arbejdet med dette emne, og jeg har derfor ikke noget konkret jeg kan forelægge…
Nu var det ikke mig, der bragte den frem til vores POLA, så jeg håber ikke, at jeg træder nogen på tæerne nu… Jeg tænker umiddelbart, at det handler om at begrænse udledningen af CO2, og så kompensere for resten ved eksempelvis flere træer. Sådan at regnestykket lander på nul CO2…
-giver det en lille smule mening…??
Ellers må du lige sige til, så vil jeg da gerne prøve at finde ud af, hvilke tanker der ligger bag.

Jeg synes det er vildt fedt, at der rent faktisk er nogen, der læser det vi sender ud - og så endda helt ned til side 2 - tak skal du have :green_heart:
kh Tina :hugs:
(forperson i Varde)

Hej Tina. Tak for svaret. Det du beskriver, ville jeg kalde co2-neutral. Man kan også gå efter at være co2-negativ, hvor man kompenserer mere end man udleder. Jeg spurgte, fordi jeg ikke havde hørt udtrykket co2-fri før, og det fik mig til at tænke på, at man slet ikke måtte udlede noget co2 - hvilket nok ikke er realistisk :slight_smile:

Hej Rasmus :slight_smile:
Jeg vil da ikke udelukke, at vedkommende, der skrev det, mente CO2 neutral - man når ikke altid at tænke så meget over sine formuleringer til sådan et POLA.
Nu skal jeg da ikke kloge mig i noget, jeg ikke har forstand på, men hvis vi skal vær en CO2 fri kommune, ville det vel egentlig betyde at vi skulle plante buske i håret og træer i ørerne, hvis vi vil blive boende i kommunen :wink: :crazy_face:
Men hvad der menes om dette punkt, og hvad vi skal i forhold til dette, må vi tage engang på et senere tidspunkt, hvor vi også kan få lidt assistance af nogen, der rent faktisk ved, hvad de snakker om.
kh Tina