Mindre støj fra motorcykler mere rummelig byer

Forslaget er under udvikling efter høringsprocessen. Gruppen af forslagsstillere tager input fra høringsprocessen og beslutter sig derefter for, hvad der skal ske med forslaget.

Forslaget søger lige nu opbakning fra medlemmerne. Hvis forslaget får positiv opbakning fra medlemmerne, så kommer det i det politiske katalog til løbende validering af alle medlemmer.

Vi mangler 39 stemmer nu inde på alleos for at forslaget kan gå videre

image

Hej @Toke_Panduro , har du set dit forslag er kommet videre? :grinning:

Hej Kevin det har jeg.

Jeg tror forslaget falder hvis det ikke får mere opmærksomhed. Hvad kan man gøre for at det får mere opmærksomhed?

vh Toke

@Toke_Panduro Jo mere debat om emnet, jo mere opmærksomhed dette forslag vil få :slight_smile:

Har der været nogen spændende nyheder omkring støj eller undersøgelser omkring støj siden du lavede det her forslag som er værd at dele? :smile:

Tak for det direkte link fra Dialog! Det gjorde det nemt at stemme!

Der er dog mange medlemmer, der ikke følger med her på Dialog.

Der er vist også mange, der ikke ved, hvordan man finder og stemmer på et forslag på AlleOs.

Forslag:

Skriv hurtigt en mail ud til jeres netværk
Sæt gerne de enkelte BCC (GDPR-hensyn)

Opfordr dem til at stemme, og forklar, hvordan de finder forslaget.

Her er et udsnit af, hvad jeg selv lige har skrevet - til fri afbenyttelse:

Der er udviklet et medlems-forslag om:

MINDRE STØJ FRA MOTORCYKLER MERE RUMMELIG BYER

Nu er det nået frem til AlleOs til vurdering.

Men det haster!

Der er brug for i alt 40 medlemmer, der vurderer

inden onsdag morgen kl. 9

Hvis det får nok stemmer inden da, så kommer det i politisk katalog

I kan bruge linket nedenfor - men skal formodentlig logge ind på AlleOs undervejs:

AlleOs // Alternativet

Alternativ metode:

• log først ind på AlleOs,

• find menuen med politikudvikling

• find forslag

• find forslaget om “Mindre støj fra Motorcykler …”

Derefter skrev jeg en smule om forslaget.

Skriv direkte ud til dit netværk - og vis dem, at du tænker på dem :green_heart:

1 Synes om

Det er en dårlig idé at erstatte en lov med en anden, blot fordi førstnævnte lov ikke bliver overholdt

Er yderligere betænkelig ved det forslag, fordi: Fortolkningsmulighederne er simpelhen for rummelige.

Kan gå fra en uhørlig difference, og til en støjdæmpning der umuliggør motoriseret 2-hjulet transport.

Denne kan så blive erstattet af 4-hjulet transport, og dette skifte har jo negativ miljø-konsekvens.

Dette forslag er annulleret.

Hej Hans og alle jer andre

Tak for kommentarene. Nu er forslaget faldet og der er nok fordi det ikke ramte præcist nok.

Tilbage står at flere mennesker dør af støjforurening fra trafik end der der er folk der dør i forbindelse med trafikulykker. Oven i det kommer de mange tusind mennesker der bliver syge og har nedsat livskvalitet pga støj fra trafikken. Når vi ser henover de forskellige miljøproblemer vi har i Danmark, er støj fra trafik, en af dem, der skader flest mennesker.

Grundlæggende må vi spørge os selv, om folk har ret til at udsætte andre for unødvendig støj eller om folk har ret til et miljø uden unødvendig støjforurening.

Forslaget der nu er faldet. Jeg mener at Alternativet, som et stærkt miljø parti, bør have et fornuftigt svar på problematikken.

Kære Toke

Det var og er et godt foslag

Vi var bare ikke gode nok til aktivistisk at gøre vores med-alternativister opmærksomme på forslaget.

I øjeblikket bruges der mange kræfter til at samle op efter valgene. Folk er trætte.

Men næste gang trafikstøj er på dagsordenen, så genfremsætter du forslaget - og så skal via andre hjælpe med til at få det belyst på flere måder.

Kan du f.eks. selv lede / facilitere møder om støj i trafikken, hvis vi andre praktisk kan arrangere møder, der hvor vi nu hver især er rundt om i landet?

Kan vi lade input fra levende dialog blande sig med den digitale, så de kan supplere hinanden? Og var det egentlig ikke det, der var meningen??

Vi skal have genlært, hvordan vi kan udvikle politik!

1 Synes om

Enig, gode betragtninger, Christine.

@Toke_Panduro Toke, du har jo både rejst dette og andre gode forslag, fx

Og det lader fra Twitter til at vi har mange fælles interesser i øvrigt, så jeg tænker om vi skulle mødes over en kop kaffe og drøfte? (Christine, du er selvfølgelig også hjertelig velkommen)

Hvor ofte er du i Kbh? Foreslå gerne tidspunkt, evt også mellem jul og nytår (27-30 dec).
Mvh, Søren

Hej Søren og Toke

Jeg vil gerne være med. Trafikpolitik er et vigtigt område i Københavns Omegns Storkreds, og jeg har medlemmer, der er interesserede og vidende.

Skriv til mig på AlleOs eller på mail.

Hilsen Christine

Jeg syntes ikke at det her forslag har faldet.

Det her er mere et eksempel på at systemmet ikke virker, og det kræver at man er virkelig obs. De første 33% af tiden ( 7 dage) bagefter var jeg den eneste som var opmærksom og kommentereret.

  • Jeg ser at 18 dage er simpelthen ikke lang nok tid set i lyset af hvor mange bruger Dialog til daglig.
    • På 18 dage, (ikke engang 3 uger!), kan man overhoved nå at mødes igen de 10 opstillere?
  • Det er ikke muligt at se nu hvor mange har stemt, hvor mange manglede vi ud af de 40?
  • Kun 3 ud af de 10 opstiller kommenterede bagefter på opslaget
  • Eneste kontaktinformation jeg havde på @Toke_Panduro var her på forummet.

Der skal:

  • være længere tid!
  • dele kontaktinformation mellem opstillere
    • mail til alle opstillere med alles mail og kontaktinformationer (ellers er det bedre at bruge andre systemmer uden om som Google Forms så man kan komme i kontakt med opstillere og interesseret!)
  • link direkte til at kunne stemme
1 Synes om

Jeg er her helt enig i begge dele.