Hvad F... skete der?

Kære Thomas, jeg kender dig som et forstandigt menneske, så jeg beder dig derfor overveje: Sagerne med de seksuelle krænkelser kom frem, trods modstand på den grønne gang. Hvorfor skete det så ikke i det her tilfælde, hvis Focks opførsel har været så grænseoverskridende? Det ansvar hviler jo i høj grad på Uffes skuldre ikke sandt? Når vi lige pludselig, så massivt og så enslydende, ser en gruppe mennesker umiddelbart efter valget stå frem med deres påstande, virker det så ikke på dig, som det er en veltilrettelagt mediekampagne mhp at vælte Fock, mere end at blive hørt som offer? En del af samme gruppe var allerede i gang dagen efter valget af Fock med. i muntre toner, at planlægge deres aktion. Det fremgik fx af tråden ifbm Stockmarrs opslag hvor hun bekendte sin udtræden af HB. Jeg respekterer, hvis du synes at Uffe er partiets eneste håb og du derfor må gå med ham. Men det er jo ikke ensbetydende med, at måden det sker på er OK? Eller hvad? kh Kim

1 Synes om

Er @huulbaek også på vej ud? (håber jeg sku ikke … du er i mine øjne vigtigere end Uffe E, det er ikke nemt at opdrive folk der laver så godt et stykke IT arbejde og slet ikke til den løn)

Kan vi ikke nok få folk til at fortælle lidt om hvad deres overvejelser går på hvis de er på vej den vej (altså udmelding og lign) … kva hvad jeg har skrevet inden jeg var klar over hvor Uffe E helt var på vej hen

Jeg aner ingenting hvad der foregår heromkring virker det til :slight_smile:

1 Synes om

Jeg ser også en fremtid for Å. som Line skriver:

Vores “baglandsdemokrati / -ske politikudviklingsfora” tror jeg ligger lysår over andre partiers.
Lad os vise os medlemsdemokratiske i vores politikudvikling / politiktilbagemelding (på fremsatte forslag på tinge) fremover.

vi ses derude

5 Synes om

Nej, jeg er ikke på noget hold på den måde. Det er mest af alt udviklingen af de demokratiske processer (specielt det digitale, selvklart), der interesserer mig og fra hvor jeg sidder, er der ikke den store forskel på, hvem der sidder i toppen.

Så for at fremme “min” agenda er det afgørende, at der ikke er nogen top.

Jeg tror ikke på nogen mediekampagne, men det er klart en fejl, at sagerne ikke kom frem inden. Der var få modige sjæle, der stod frem, men ikke nok – jeg tror alene det handler om modet til at stå frem, fordi følgerne er massive.

3 Synes om

Tak :slight_smile: Jeg giver det lidt tid, men hvis det ikke lykkes at ændre strukturen markant, så giver det ikke mening for mig at være med.

2 Synes om

vi mangler stillere til det her forslag og en alvorlig diskussion af de her ting omkring strukturer

Kære Arne!

Jeg har det “lidt” stramt med: “Så folkens…” Jeg er simpelthen stået af teksten - især, når jeg holder det sammen med indholdet - kontekst mellem form og indhold passer ikke sammen for mig…

rettet, sorry ved det er et lidt følsomt emne

OK Kære Arne - Som tidligere skrevet, er politisk koordinator fint for mig, for det er, hvad jeg forbinder med værdibaseret ledelse - og vi har jo seks værdier, som ledetråd i vores Bevægelse / vores Alternative politiske parti!

Kærlig hilsen Gunhild :heart_eyes: :smiling_face_with_three_hearts:

2 Synes om

Hanne, jeg føler faktisk, at jeg ikke ønsker at være med i et spil…jeg vil gerne være en del af en koordinering, fordi jeg da tror, at det drejer sig om at nå hinanden indenfor det samlede værdisæt…

2 Synes om

Så er jeg helt med!

Ja, jeg for min del, har svært ved at overse det, der har alle karakteristika på en dygtig iscenesat mediekampagne… jeg er sikker på, at der har været episoder… men så sandelig ikke kun med Fock

3 Synes om

Se DR1 Aftenshowet fra i går 11.3.20, der fortæller Josephine noget om at hun råbte og hvorfor

Jeg har ikke set, nogle stå frem med noget. Så må sige, at jeg stadig er af den opfattelse. Gør det de rigtige steder

Nis. Det gjorde man fordi de blev lækket ret hurtigt til Jyllands Posten, af en eller anden i HB. Politisk redaktør Marchen Neel Gjertsen, sendte tallene ud på Twitter. Derfor valgte pressetjenesten at inkludere det i den pressemeddelelse der allerede var skrevet.

2 Synes om

OK. Så er det faktuelle afklaret (bortset fra hvem der videregav tallene i første omgang). Man kunne selvfølgelig også have valgt ikke at inkludere stemmetallene, selvom de var blevet lækket. Man vælger at lade lækken bestemme, hvilket narrativ der videregives i Alternativets egen pressemeddelelse.

1 Synes om

Ja, jeg skal ikke sige hvilke overvejelser der ligger bag. Men det er ihvertfald den forklaring der er givet. At stemmetallene bliver lækket, er uden tvivl et forsøg på at give et demokratisk nederlag en eller anden form for sejr. Hvilket på en eller anden måde også lykkedes, for dderefter blev fortællingen at “støtten var marginal”. Tror måske også det er deri, man skal finde forklaringen på hvorfor man så går ud med tallene selv. Så kan man selv være med til at “forme” fortællingen og give sin version af det på en troværdig måde.

1 Synes om

Jeg var også til opstillingsmøde i Midt og vestjylland, hvor ingen stemmetal blev annonceret, kun en vinder. Det virkede meget amatøragtigt og udemokratisk.

3 Synes om

Her er et længere interview med Uffe Elbæk. Det har opklaret en del spørgsmål for mig.
https://www.zetland.dk/historie/segJLY1X-mowGYJl9-1ef10

Uffe Elbæk har været på på noget af en intellektuel rutsjetur - “fra flere ved mere” til “jeg ved bedst”…

Gad vide hvor lang tid det tog for ham at drage den konklusion. Mit bud at det skete, da det blev klart, at Rasmus Nordqvist blev fravalgt som leder.

9 Synes om

Tak Toke

For at dele denne artikel med os andre (Zetland har en smart måde at omgå “betalingsmur” på :grinning:).

… læser artiklen…

Artiklen var god og den giver et indblik i forskellen på Uffe’s og Josefine’s ledelsesstil… vi kan forvente os noget godt.

Jeg håber at vi kan støtte Torsten’s arbejde. Få taget nogle diskussioner, lavet nogle resultater og manifesteret os som et politisk alternativ til de etablerede magtpartier og komme godt igen til næste valg.

tak - igen.
Robby

4 Synes om