Hvad F... skete der?

rettet, sorry ved det er et lidt følsomt emne

OK Kære Arne - Som tidligere skrevet, er politisk koordinator fint for mig, for det er, hvad jeg forbinder med værdibaseret ledelse - og vi har jo seks værdier, som ledetråd i vores Bevægelse / vores Alternative politiske parti!

Kærlig hilsen Gunhild :heart_eyes: :smiling_face_with_three_hearts:

2 Synes om

Hanne, jeg føler faktisk, at jeg ikke ønsker at være med i et spil…jeg vil gerne være en del af en koordinering, fordi jeg da tror, at det drejer sig om at nå hinanden indenfor det samlede værdisæt…

2 Synes om

Så er jeg helt med!

Ja, jeg for min del, har svært ved at overse det, der har alle karakteristika på en dygtig iscenesat mediekampagne… jeg er sikker på, at der har været episoder… men så sandelig ikke kun med Fock

3 Synes om

Se DR1 Aftenshowet fra i går 11.3.20, der fortæller Josephine noget om at hun råbte og hvorfor

Jeg har ikke set, nogle stå frem med noget. Så må sige, at jeg stadig er af den opfattelse. Gør det de rigtige steder

Nis. Det gjorde man fordi de blev lækket ret hurtigt til Jyllands Posten, af en eller anden i HB. Politisk redaktør Marchen Neel Gjertsen, sendte tallene ud på Twitter. Derfor valgte pressetjenesten at inkludere det i den pressemeddelelse der allerede var skrevet.

2 Synes om

OK. Så er det faktuelle afklaret (bortset fra hvem der videregav tallene i første omgang). Man kunne selvfølgelig også have valgt ikke at inkludere stemmetallene, selvom de var blevet lækket. Man vælger at lade lækken bestemme, hvilket narrativ der videregives i Alternativets egen pressemeddelelse.

1 Synes om

Ja, jeg skal ikke sige hvilke overvejelser der ligger bag. Men det er ihvertfald den forklaring der er givet. At stemmetallene bliver lækket, er uden tvivl et forsøg på at give et demokratisk nederlag en eller anden form for sejr. Hvilket på en eller anden måde også lykkedes, for dderefter blev fortællingen at “støtten var marginal”. Tror måske også det er deri, man skal finde forklaringen på hvorfor man så går ud med tallene selv. Så kan man selv være med til at “forme” fortællingen og give sin version af det på en troværdig måde.

1 Synes om

Jeg var også til opstillingsmøde i Midt og vestjylland, hvor ingen stemmetal blev annonceret, kun en vinder. Det virkede meget amatøragtigt og udemokratisk.

3 Synes om

Her er et længere interview med Uffe Elbæk. Det har opklaret en del spørgsmål for mig.
https://www.zetland.dk/historie/segJLY1X-mowGYJl9-1ef10

Uffe Elbæk har været på på noget af en intellektuel rutsjetur - “fra flere ved mere” til “jeg ved bedst”…

Gad vide hvor lang tid det tog for ham at drage den konklusion. Mit bud at det skete, da det blev klart, at Rasmus Nordqvist blev fravalgt som leder.

9 Synes om

Tak Toke

For at dele denne artikel med os andre (Zetland har en smart måde at omgå “betalingsmur” på :grinning:).

… læser artiklen…

Artiklen var god og den giver et indblik i forskellen på Uffe’s og Josefine’s ledelsesstil… vi kan forvente os noget godt.

Jeg håber at vi kan støtte Torsten’s arbejde. Få taget nogle diskussioner, lavet nogle resultater og manifesteret os som et politisk alternativ til de etablerede magtpartier og komme godt igen til næste valg.

tak - igen.
Robby

4 Synes om

Tak for linket, spændende læsning.
Ville ønske andre også ville uddybe deres oplevelse af hvad der foregik og hvad der gik galt, jeg er sikker på der er meget læring at hente hvis man læser og lytter med det formål for øje.

3 Synes om

Tak Toke! Interessant læsning, godt skrevet!

NB. Mellem linjerne ser jeg også tegn på at tilgivelse kun er muligt, når det begynder i en selv…

4 Synes om

Jeg tilgiver gerne alle parter. Jeg kender ingen af dem, men jeg er helt uforstående over dette forløb. Hvis det er den nye politiske kultur, så foretrækker jeg trods alt den gamle.

2 Synes om

God pointe! Hanne :slightly_smiling_face: Lad os lukke solen ind!

3 Synes om

:slightly_smiling_face:Kære Uffe Munkgaard
For fire dage siden spurgte du: “Hvad F… skete der?”

Og du skrev også, at du ellers lige var blevet “…så stolt af den demokratiske proces”. Denne følelse af stolthed havde jeg virkelig også. Og så tilmed det med gennemsigtigheden af stemmetallene undervejs.
Og jeg vil også meget gerne fortælle, at den stolthed føler jeg også i aften og fremover.

Mennesker har kampe og fester med hinanden på kryds og tværs. Jeg tror på, at det gavner at acceptere, at vi ikke har krav på at vide alting. Nogle gange må vi bare acceptere menneskers smerte med hinanden uden, at vi kan afhjælpe denne. Det må de selv stå for…

Men det har altså ikke noget med Alternativets politiske fremtid at gøre. For vi kan jo alle og én være med til at skabe de bedste betingelser for, at Alternativet er her og nu - til enhver tid! Og til stadighed kommer til at blande sig - og gøre sig gældende i Folketinget og i Danmark samt globalt set - galaktisk - om også du vil med med-vilje :heart_eyes: :smiling_face_with_three_hearts:

Kærlig hilsen
Gunhild

2 Synes om

Det er en svær sag, men Uffe Elbæk har vænnet sig til at bestemme - ingen ved siden af og ingen over. Hidtil har han kunnet gøre, som det passede ham - tilsidesætte vedtægten efter behag. Når han nu har forklaret HB, hvordan det hele ser ud, og flertallet ikke gør, som han ønsker, så er det helt urimeligt. Det kan han ikke finde sig i. De andre tre trasker bare i hælene på ham.

3 Synes om

Kære Søren Rønhede!
Hvordan kan du være så sikker på dette? Har du dokumentation?
Altså et hvert mennesker har vel evnen og magten til at være sig selv, når det ellers lytter til sig selv med med-vilje. Og det med med-viljen er meget vigtigt! Vi bliver altså nødt til at tilgive os selv først.

Og altså, det jeg gerne vil med dette skriv er, om vi dog meget snart kan sætte alle sejl for fremtidens Alternativet!

Kærlig hilsen Gunhild :smiling_face_with_three_hearts: :heart_eyes: