Historien om nyhedsbrevet, der blev sendt ud i titusindvis

I går dumpede der et nyhedsbrev ind i indbakken hos alle medlemmer af Alternativet. Det er der sådan set ikke noget underligt i, da der dagligt kommunikeres meget fra vores mange lokalforeninger og storkredse - men lige præcis dette nyhedsbrev, skulle kun have været sendt til bestyrelsesmedlemmerne i Alternativet. :blush:

Det er ikke top secret - alle har adgang til at læse det alligevel - men når vi kommunikerer så meget som vi gør, så er det vigtigt, at det bliver så målrettet som muligt.

Så i stedet for, at det blev sendt til godt 500 personer, så blev det sendt til knap 11.000. :scream: Nu peger vi jo ikke så meget fingre i Alternativet, men hvis der absolut skulle peges, så ville alle fingre pege på mig.

Undskyld! :sob:

Hvorfor skete det?

Teknisk set skrives nyhedsbreve her på Dialog og udsendes via et lille program på AlleOs. Det gøres i følgende rækkefølge:

  1. Nationale nyhedsbreve i kategorien Medlemsområde
  2. Lokale nyhedsbreve i kategorien Storkredse
  3. Lokale nyhedsbreve i kategorien Lokalforeninger
  4. Nyhedsbreve til tillidsvalgte i kategorien Bestyrelsesmedlemmer :new:

Punkt 4 blev tilføjet for få dage siden, da behovet opstod. Problemet opstår, fordi kategorien Bestyrelsesmedlemmer er en underkategori til Medlemsområde - derfor bliver nyhedsbrevet til bestyrelsesmedlemmer også valgt som et nationalt nyhedsbrev, fordi det også er i kategorien Medlemsområde.

Av.

Løsningen er at bytte om på punkt 4 og 1 - og så sørge for at teste ekstra grundigt, inden vi gør noget lignende igen!

En lille god og lidt relateret nyhed

Mens alt dette udfoldede sig, sad jeg og arbejdede på at lokalforeninger og storkredse skulle kunne se lidt statistisk på de udsendte nyhedsbreve - så det kan I nu - og det kan man læse mere om i håndbogen.

2 Synes om

Og jeg som troede det var special service, og så var det bare en fej! Som selvfølgelig vil ske. Tak for den fine forklaring :smile:

1 Synes om

Hej Thomas,

Jeg har lige et spørgsmål.

Jeg er ny forperson i I Bornholm Storkreds.
Jeg har ledt og ledt efter hvordan man sender nyhedsbreve ud gennem AlleOs?
Kan du se om jeg er oprettet korrekt? Jeg er oprettet derinde som forperson og kan se medlemslisten bag det lille runde +, men hvordan sender jeg nyhedsbrev ud?

Hilsen Anders

Hej Anders

Ja, der ligger en lille guide her: AlleOs // Alternativet

Det vigtigste er, at du er logget ind på Dialog med kredsens mailadresse og altså ikke din personlige.

Hvem var den faktiske målgruppen for nyhedsbrevet? Alle bestyrelser på alle niveauer, eller kun storkredse? Kan man se hvem der er registreret som lokalforeningsbestyrelser på AlleOS?

Det var bestyrelser på alle niveauer.

Nej, det er ikke muligt at se en samlet liste over alle bestyrelser på AlleOS, kun ved klik på de individuelle foreninger.

Men jeg fandt min lokalforening - og jeg er registreret som kasserer … så jeg kan læse videre i nyhedsbrevet med god samvittighed.

1 Synes om

Det skal være tilladt at fejle.

Bispebjerg NV har tilmeldt sig AlleOS, og er logget ind på Dialog med Alternativet-logind. Kan du aktivere kbh.nv@alt…dk så de kan sende nyhedsbrev ud? Eller har Annika fået oprettet sig forkert?

Det ser helt korrekt ud og I kan godt sende nyhedsbreve ud.

Det ser ud til at vi mangler “mærker”?

Ok - I skal huske at være logget ind med jeres lokalforenings mailadresse på Dialog. Ikke den private medlemskonto.