I formiddags igangsatte vi vores månedlige “hent-penge-fra-medlemmerne”-kørsel. Det gør vi i starten af hver måned, men den store ændring denne gang er, at vi også vil sende SMS’er til medlemmer, når betalingerne fejler.
Da kørslen havde kørt i en halv times tid, begyndte mange medlemmer at få rigtig mange SMS’er. Det var spam og det var en dyr omgang - undskyld!
Jeg fik stoppet kørslen og fik brugt en del tid på at fejlsøge sammen med @nsturis. Fejlen blev fundet, men nogle medlemmer nåede at få knap 70 enslydende beskeder
Koden fungerede som i eksemplet herunder -
$inmobile_client = new MM_Connector('KEY', 'SERVER', 'CALLBACK');
function sendSMS ($link, $phone, $message, $client) {
$msg = new MM_Message($message, array($phone), 'Alternativet');
$client->addMessage($msg);
$client->send();
}
foreach ($members AS $member) {
// Prøv at hæve penge mm.
if (($payment_failed) && ($send_sms)) {
sendSMS($link, $phone, $message, $inmobile_client);
}
}
Kan du regne ud, hvad der kan være gået galt?!
Det er i øvrigt ikke min første undskyldning - og nok heller ikke den sidste…