Tryktest på navneskift til Alle Os

Det har været oppe før, men jeg vil gerne trykteste ideen igen.

Et navneskifte fra Alternativet til Alle Os.

Primært begrundet i et ønske om en frisk start.

3 Synes om

Med al den omtale vi får lige nu som Alternativet? :wink:

For at citere Simon Spies:
Al omtale er god omtale

Måske føles det ikke sådan lige nu, men navnet er da blevet banket mange folk i hovedet i de her dage, måske hvis vi bare “lige” kan få vendt associationen til noget positivt inden de næste gang skal ind i stemmeboksen så falder der nogle krydser af på den konto alene

7 Synes om

Kære Jan!

Jeg føler, at tanken er meget velkommen - på den anden side siger min hjerne to ting:

  1. “Os” - har jo også en anden betydning - i både direkte og indirekte betydning…
  2. Det gælder om at stå fast nu - midt i stormvejret! For Alternativet kan man melde sig ud af og man kan melde sig ind i det!

Kærlig hilsen
Gunhild :heart_eyes: :smiling_face_with_three_hearts:

3 Synes om

Tak Hanne!
Ikke mere polarisering!

Kærlig hilsen
Gunhild :heart_eyes: :smiling_face_with_three_hearts:

2 Synes om

Vi er Alternativet…

8 Synes om

Ja, tanken om et nyt navn strejfer også mig fra tid til anden.

Men det er som om, jeg synes, vi går på kompromis med et eller andet, hvis ikke vi beholder Alternativet.

4 Synes om

Ja til et muligt navne skift med ikke til Alle Os

Jeg ser to store fordele ved et navneskifte:

  1. Vi kaster alle de dårlige historier der knytter sig til navnet Alternativet væk. Sålænge vi hedder Alternativet vil folk på gaden associere os med sexchikane der blev tysset ned, dick-picks, dårlig ledelse og internt kaos.

  2. Et nyt navn vil sende et klart og vigtigt signal til omverdenen om at projektet er i en ny fase, og ejerskabet til vores politiske projekt i den nye fase vil definitivt ligge hos alle os der er med nu - og ikke hos dem der er gået.

Og navnet kan og skal selvfølgelig diskuteres, hvis vi overhovedet kommer dertil. AlleOs, var bare et forslag der lå lige for :slight_smile:

1 Synes om

Et nyt navn kan også blive for postulerende.

Især hvis vi fornægter “Alternativet” helt.

2 Synes om

det er allerede taget… frie grønne stemmer (de 4 UFG-medlemmer der stadig vedholder deres plads på tinge).

vi må tænke på noget andet

1 Synes om

Jeg kan ikke på stående fod komme på et bedre navn end Alternativet, fordi det er hvad vi repræsenterer: Et alternativ. Eller hvad vi bør repræsentere. Det ville også for mig virke som at give Uffe og Co. ret og ejerskab over Alternativet. Det vil jeg ikke. Alternativet flyttede hjemmefra i en tidlig alder, og de seneste måneders hurlumhej beviser at vi som teenagere ikke vil finde os i diktater fra farmand Uffe. Nu har vi så helt brudt relationer for nu, men hedder stadig det samme, står stadig for det samme. Vi er stadig Alternativet.

3 Synes om

Ja, Jens!

Vi er netop Alternativet!

Det vil jeg virkelig heller ej :smiling_face_with_three_hearts: :pray: Vi er Alternativet!

Citatblok

Jeg har det stadig glimrende med navnet Alternativet. Med tanke på alt det gode der er sket, og også de svære ting, så har det navn bestået sin prøve. Det er langtidsholdbart tænker jeg. Altid et Alternativ, altid mod, indblik, viden og vilje til de nye veje der springer ud af udviklingen.
Lad os holde fast :blush::green_heart::muscle:

2 Synes om

Tak for dig Nanna :pray:

1 Synes om

Hvis Alternativet skulle skifte navn, skulle det være for, at navnet blev mere sigende, eller mere informativt.

Da Ny Alliance skiftede navn til Liberal Alliance gav det mening. Dels var partiet ikke helt nyt længere, og dels rykkede partiet sig i en mærkbar mere liberalistisk retning.

Hvordan Alternativet skulle kunne få et mere sigende navn, er så det rigtigt gode spørgsmål.

1 Synes om

Et nyt navn ville sige, en ny start. Jeg vil foreslå sammen med et godt slogan.
Finn

Jeg tænker, at hvis vi “officielt” skiftede til AlleOs, men sideløbende, for en periode, taler om “AlleOs i Alternativet”, så vil folk både få oplevelsen af en ny start, samtidig med, at vi fortæller, at politikken og visionerne er de samme.

Blot en tanke.

(alleos.dk er forresten optaget)

Jeg kan godt lide parallelen til Ny Alliance, og at de skiftede navn til noget mere sigende. Ikke derved sagt at jeg synes vi nødvendigvis skal skifte Alternativet ud med et andet navn, men i hvert fald, at baren for et navneskift må være at navnet faktisk bedre beskriver partiet. Ud fra det kriterie synes jeg også at AlleOs er et tilbageskridt, da det for mig er mindre præcist end Alternativet er.

Så indtil videre har jeg det godt med at stå ved navnet som det er i dag :slight_smile:

1 Synes om

Der er altid et Alternativet …
Alternativet er …
Alternativt kunne man gøre …
Der er ikke noget alternativ … Jo der er, for der er Alternativet.
Blokdannelsen er noget kort, men der er Alternativet.
Den politiske kultur er for indspist og regid, men der er Alternativet.

Husk på, at vi er et Alternativ og fx ikke et Alle Os.
Opgir vi navnet vil andre ‘stjæle’ det, når det blev frigivet igen, for det er det fedeste navn.

3 Synes om