Tryktest på navneskift til Alle Os

Kære Palle, ja tak til begrebet “altid”. Det er sjældent, at dette begreb bærer 100 procent hele vejen, men her tror og håber jeg, at det holder skibet på vandet…Og at vandet forbliver bæredygtigt…

Vi er Alternativet, når vi vil!

Kærlig hilsen
Gunhild

1 Synes om

Der skal mere til end et navneskifte for at kaste de dårlige historier væk. Folk er ikke dumme. Den gode måde at tackle det på er at eje de dårlige sider af vores historie og relancer os som skoda gjorde i sin tid med selvironi og glimt i øjet. Vi er hvad vi er.

1 Synes om

Ja - vi er hvad vi er, og vi er, hvad vil vil! Tak “RA” - jeg kan se, at du vil!

Er det nu, vi skal overveje et nyt sigende navn til Alternativet, eller er det stadig en gold diskussion?

1 Synes om

Hej Juma,

Jeg mener stadig det er en relevant debat. Du kæmper stadig op ad bakke med fordomme, når først du får overbevist folk om, at Alternativet faktisk eksisterer endnu. Jeg kan godt forstå, at det er svært at have tillid til et parti der er kendt for interne personsager. Hvordan skal et parti kunne styre et land, når det ikke engang kan holde orden i eget hus?

Jeg er helt åben overfor andre navne. For mig er det ikke navnet der afgørende, men om vores idegrundlag lever videre som parti.

Man kunne passende starte snakken - på et principielt, og ikke besluttende plan - på årsmøde 2021, med en målsætning om at tage en beslutning på årsmøde 2022. Snakken kunne gå på alt - lige fra navn til todelt ledelse eller kollektiv ledelse, eller hvad man nu kunne tænke sig. Altså et 2021 landsmøde som pitstop over 7 års historie, og afsæt imod kommunal- og regionsvalg. Med sådan en proces, kunne vi måske rette nogle af de systemfejl, vi har båret rundt på og måske ville vi kunne få interesserede i at deltage med at bygge noget nyt.

Det er nu, vi har muligheden for at vise, især hvad og dernæst hvem: Alternativet er…

Kære finnlaus, har du lavet sangen!

Ja, politik :slightly_smiling_face: :sparkler: med kant!