Told på udenlandske internet-reklame-tjenester

For mig at se er det problematisk at internationale (læs Amerikanske) IT koncerner tjener store beløb i EU uden regulering. Der et dårlig konkurrence hvilket gør at danske virksomheder er nødt til at benytte sig af primært Amerikanske tjenester for at markedsføre sig på internettet selvom målgruppen er meget lokal. Det betyder at Danmark og EU sender betydelige summer til USA for reklameklicks etc, som alt andet lige fordyrer vores produkter og ydelser. Om disse internationale IT virksomheder betaler skat af deres indtjening i Danmark ved jeg ikke, i princippet er det jo et køb af en udenlandsk vare købt på internettet, så dansk skat og told kan muligvis undgås ?!?!?

På lige fod med andet forbrug som el og energi kunne man overveje en afgift eller måske told. De danske virksomheder som betaler for disse klicks har registreret deres udgifter her til i deres regnskaber, så det er muligt at opkræve en told/afgift.

Jeg håber I kan se problematikken ? Jeg tror beløbene er større end man tror, og de vil sandsynligvis kun blive større til last for dansk økonomi.

Afgifter skal jo nok foregå i EU regi for at de ikke skal blive konkurrenceforvridende.

m