Faktisk har jeg flere gange ønsket at tilkendegive min uforgribelige mening om det ene eller det andet, men det synes at være endog overordentlig vanskeligt at komme til orde på en naturlig måde her på dialogsiderne. Det er ligesom at vi skal være så forsigtige med hvad vi siger, at al kritik af vores folkevalgte må forstumme. Jeg læser et sted at det meste foregår på Facebook, men jeg er ikke nogen fan af Facebook. Nå, men nu har jeg da opdaget “Slyngelstuen”…
Som medlem bliver jeg rigeligt begavet med Uffes nyhedsbreve og får alle de mange peptalks. Det er alt sammen meget fint, men jeg har nogle kvababbelser over ført politik som jeg gerne ville tilkendegive, og hvordan det gøres, er straks mindre indlysende…
Jeg savner også intern dialog omkring valgresultatet - det er som om alt bare er i den skønneste orden, nu da vi lige kom over spærregrænsen. Der mener jeg der bør foretages analyser omkring hvem der har gjort hvad, om hvorfor Alternativets profil er svækket, og hvad der kan gøres for at få vendt skuden. Det virker på mig grotesk at det på trods af stor mediedækning om klima er lykkedes Alternativet at tabe et klimavalg.
Faktisk virker partiorganisationen rodet og tillukket, men det er nok bare en fornemmelse… Det var måske naturligt for et nyt parti, men nu er vi på den anden side af folketingsvalg nr. 2. Er der slet ingen der ønsker intern debat om ført politik?
Mvh Kristian