Skod-machismo og filosofi-over-tilhørsforhold

Se denne story: Trump vil ikke lukke flere som Matt Gallegos ind i USA – alligevel elsker han ‘Donny’ | DR

På et tidspunkt siger den interviewede; “I like how rude he is …” hvilket peger mod den filterløse og klassiske mandchauvinisme, man ofte finder i disse miljøer, der - tillige ofte - tænker i meget bagudskuende kønsroller (herunder er mere transfobiske).

Det er også oplagt at drage en parallel, til den opdeling, som skete under Nassar Khader’s tilgang i nullernes DK; hvor han gik op mod sine egne - og prøvede at vise dem en ny vej. Herunder, til sidst, at udstille de gigantiske integrations-problemer de havde i Sverige (som jo, de senere år, har endt store bandegrupperinger i nabolandet).
I videoklippet ser vi således, at manden refererer til at Mexicanere, skal følge USA’s love - uanset hvilken side af grænsen de er på. Og desværre synes der at være en mere kynisk kriminalitet, blandt hispaniolske katolikker, end blandt de italienske (hvor sidstnævnte befolkningsgruppe har fundet mere progressive ståsteder i USA’s debat siden Al Pacino og Robert De Niro’s skuespilsreflektioner fra 1975 til 2000).

Kære Thomas - Jeg har simpelthen brug for en europæisk oversættelse -hvad drejer sagen sig om, og hvad skal vi gøre om dette emne i Alternativet?

Kærlig hilsen
Gunfighter, Alternativet :cowboy_hat_face:

Hele verdens befolkning har brug for at vi bevæger os væk fra den selvophøjende maskulinitet, som mange sydlige kulturer fremviser … man kan til hver en tid se på andre kulturer “som værende lige progresseive og ligeværds-søgende”. Men det er de bare ikke, og mange feministiske strømninger, ligger under for gamle fastgroede mønstre i deres dagligdag … Verden bliver et bedre sted uden den form for autoritære stærkmands-tankegang, der klistrer sig til mange af verdens mænd, som ikke ser fordelene ved kønsmæssig ligestilling :-/

Ok, tak Thomas, at du svarer…

Men hvorfor må mænd ikke være stærke? (Retorisk spørgsmål?)

Hvad vil det sige at være end stærk mand? Det mener jeg ikke, at nogen skal have patent på…

Og så det med ligestilling: Jeg oplever, at kønnene er mest lige ,når de skiftes til at dominere. Ellers bliver det en kedelig magtkamp, som ingen vinder.

Giver det mening, eller?

“Stærk-mands”-identiteten kan bestemt overdrives; jeg nævner i flæng Erdogan, Bolsonaro, Milei (den nye argentisnke præsident), Trump, Qi-QI Peng og Putin.

Men jeg kan sagtens se hvad du mener med “Og så det med ligestilling: Jeg oplever, at kønnene er mest lige, når de skiftes til at dominere.” … oplever bare at mange danske kvinder, der ender i forhold med sydlandske mænd, bliver overraskede - for der er sjældent den form for ping-pong kønnene i mellem, i mange af de sydlandske omkring Middelhavet {heldigvis er det ikke en hovedregel på verdensplan, og mange steder i de kristent inspirerede dele af Afrika virker tingene også mere plastiske / som i Norden}.

1 Synes om