Nyhedsbrev om den aktuelle situation

Kære medlem i Storkreds Sjælland

Som du med sikkerhed har set, så er Alternativet i disse dage fanget midt i et stormvejr som med al sandsynlighed vil forandre os som parti og bevægelse.

Hovedbestyrelsen meldte lørdag ud at et flertal havde fuld tillid til Josephine Fock, og hermed fuld tillid til medlemsdemokratiet. Læs udmeldingen her

Som storkredsbestyrelse har vi naturligvis hørt rygter om, at en konsekvens af HBs udmelding kunne være, at nogle eller alle MF´ere kunne finde på at blive løsgængere. I folketingsgruppen har der denne uge været udvalgsrejser og derfor mødes de først i gruppen mandag. Vi er naturligvis bekymrede og har derfor sendt en mail til vores kandidat, Rasmus Nordqvist, og opfordret ham til at blive i både i Alternativet og som kandidat i Storkreds Sjælland.
Hvis Rasmus alligevel skulle beslutte, at han ikke ønsker det på den baggrund HB har udmeldt, nemlig fuld tillid til Josephine Fock, så har vi tilkendegivet, at vi håber, at han så vil overdrage sit mandat til Alternativet og dermed lade sin suppleant indtræde. Indtil vi hører fra Rasmus selv, antager vi, at han er vores kandidat som hidtil.

I storkredsbestyrelsen støtter vi naturligvis op om både medlemsdemokrati og HBs proces og udmelding - og dermed støtter vi naturligvis også op om Josephine. Vi vil nu gøre, hvad vi kan for at bringe os hen til et sted, hvor vi kan agere på politik og ikke på personrelaterede problematikker. Vi håber, at I vil gøre det samme.

Vi får mange henvendelser med forskellige budskaber. Det er derfor vigtigt for os at tilkendegive over for jer alle - i gennemsigtighedens tegn - at vi ikke sidder på hænderne. Vi ønsker at arbejde efter Alternativets værdier, så vi kan stå inde for vores egen ageren. Derfor håber vi også, at I støtter os i den vej, vi har valgt baseret på empati og generøsitet. Værdier vi ser som essentielle for at komme videre til det der samler os - en seriøs grøn omstilling.

De grønneste hilsner

Storkredsbestyrelsen I Storkreds Sjælland

11 Synes om

Tak for info … fint og ordentligt

2 Synes om

Kære storkredsbestyrelse,
Tak for at I orienterer os medlemmer - og tak for Jeres ordentlige og respektfulde info!

1 Synes om

Dejligt at i bakker op bag, Josephine Fock, det gør jeg også
kh Henrik Pedersen, Forperson Alternativet Vordingborg

1 Synes om

Det er ellers godt skrevet, Hanne

1 Synes om

Kære Storkredsbestyrelse

tak for jeres ordentlige og redelige ageren i denne kritiske situation. Nu har vi hørt i pressen at vores valgte folketingskandidat i Sjællands storkreds har forladt partiet. Jeg vil gerne vide om Rasmus tog kontakt til jer inden hans optræden i pressen? Eller om i ligesom os andre blev informeret via pressen?

Det er måske en detalje, men det vil alligevel fortælle meget om vores kandidats respekt for de vælgere på Sjælland, Fyn og i Sønderjylland, som skaffede ham et job for os i folketinget. ( Rasmus fik kun stemmer nok takket være Fyn og Sønderjylland )

Kærlig hilsen
Sven Christensen

9 Synes om

Hej Sven

Mange tak for din mail her. Dejlig med en opbaknings mail i tid hvor vi trænger rigtig meget til det :slight_smile: Vi har netop i dag, snakket om hvor meget det betyder for os med denne opbakning. Og ikke mindst det at du gir dig tid til at skrive det. :slight_smile:

4 Synes om

kære bestyrelse

Det er det mindste jeg kan gøre, det er jer der står med en ganske svær situation, som I ingen som helst skyld har I. Jeg støtter jer gerne med al den indflydelse jeg måtte have tilbage blandt vores medlemmer.

Lad os nu sove på denne sørgelige dags begivenheder, og så finde ud af hvordan vi kommer fremad igen. I det mindste er der nogle intriger i partiets top, som nu har løst sig selv, dog for en meget høj pris.

pas godt på jer selv, I skal ikke komme i klemme i denne misere.

kærlig hilsen Sven

1 Synes om