Kommuneøkonomi

Har vi en holdning til kommunernes råderum og incitamenter? Til udligningsordninger i hovedstaden og landsplan?

Tak fordi du tager det op, Henrik! Det er jeg nemlig også meget interesseret i, som stærkt engageret i optakten til kommunalvalget i København. Sloganet ‘sæt kommunerne fri’ indikerer vel en eller anden holdning fra centralt hold i partiet, men jeg savner bl.a. en åben debat om, hvorvidt vi opfatter det kommunale råderum som begrænsninger eller muligheder.
Kh Stine

Hej Stine
Jeg har fået tilsagn fra Jan Olsen, mangeårig cheføkonom i KL til at ville holde et oplæg for KV kandidater. Måske kan du være med til at designe et sådant møde? Det er Christa If Jensen og Bina Seff jeg har formidlet tilbuddet videre til, og de ville vist tage kontakt til headquarters for at lave det. Jeg har lovet Jan en tilbagemelding inden uge 42 hvis det skal være dette efterår. Det kan helst være en hverdagsaften, meget få åbne lørdage hos ham.
Jeg håber Bina eller Christa kan fortælle dig hvor den står!

Kh Henrik

Hej Henrik, det kan du tro jeg vil! Jeg har selv en perlerække af
oplægsholdere med indsigt i den kommunale verden+forvaltning linet op
inkl temaer, som bare venter på at blive aktiveret hvis/når det er
relevant. Så måske vi skulle lave et par arrangementer, - der er meget
at tale om, hvis vi skal sende politikere på banen, som kender de
præmisser, vi gerne vil forandre og forbedre?Jeg kender ikke Christa og Bina, er indtil videre kun aktiv i København. Men som sagt: Jeg vil rigtig gerne være med :-)Kh Stine