Når man som borger eller virksomhed i dag kontakter kommunen, ender man tit i en blindgyde. Man ringer ind på hovednummeret og spørger i omstillingen. Så går den vilde skattejagt. Man bliver stillet om i et væk og når man ender hos en ekspert, er der tre andre man også lige skal spørge. Det kan tage uger at få styr på sagerne.
Alternativet foreslår, at når man som virksomhed i København ringer ind til Erhvervsservice, så får man tildelt sin egen ”personal shopper”. Én kontaktperson. Denne person skal så hjælpe én i mål med forespørgslen, tilladelsen eller ansøgningen. Så vil virksomheden kun opleve god, hurtig service og de har talt med én person, ikke 10.
Det vil skabe en mere dynamisk erhvervsservice.
Der er en ordning i dag som henvender sig delvist til dette, men som ikke også skal omfatte rekruttering og vækst. Dette forslag er mere direkte til enkelthenvendelser som kan udnytte den allerede eksisterende ordning. https://www.kk.dk/artikel/få-en-fast-kontaktperson?_np_c=et%2CCBL