Josephines Nyhedsbrev - Nyt fra Politisk Leder

Kære medlem af Alternativet

Der sker store ting i vores parti for tiden.

Jeg mindes med glæde, da Uffe Elbæk og jeg stod sammen og præsenterede projektet, og jeg er ked af det og ærgerlig over, at vi ikke kunne fortsætte i parti sammen alle sammen. Jeg anerkender, at de nu tidligere Å-folketingsmedlemmer har taget den beslutning, som de mener er rigtig. Jeg vil gerne sige tak til MF-gruppen for deres arbejde, og specielt tak til Uffe Elbæk for at have stiftet partiet sammen med mig og andre gode kræfter i sin tid.

Men her er en rigtig god nyhed: Torsten Gejl har i dag meddelt, at han bliver i Folketinget for Alternativet. Han er derfor nu gruppeforperson og vores politiske ordfører på Christiansborg.

Det er jeg simpelthen så glad for. Torsten var også med til at stifte partiet, og for mig er han Alternativet. Derfor glæder jeg mig rigtig meget til alt det politiske arbejde, som vi skal lave sammen. Det er rigtig stærkt for partiet at have Torsten som vores repræsentant på Christiansborg.

Torsten siger:

”Jeg bliver i Alternativet, fordi jeg tror på, at vores politik fortsat kan gøre en forskel. Jeg bliver i Alternativet, fordi det er en stærk, kreativ og aktivistisk bevægelse. Nu skal vi kigge hinanden i øjnene i partiet og samles om den fremtid for Alternativet, som vi gerne vil skabe. Det er et arbejde, som jeg både glæder mig til og er enormt stolt over at være en del af. ”

Det bringer mig videre til nogle af de planer, som jeg har lagt for fremtiden og gerne lige vil fortælle jer lidt mere om.

Noget af det, der specielt fylder i den kommende tid, er forhandlingerne om klimahandlingsplaner. Dem kommer Torsten og jeg til at deltage i, og jeg er meget spændt på, at vi får taget Alternativets grønne ambitioner så meget som muligt med ind i handlingsplanerne.

Tiden er til at nyrejse vores parti på en ordentlig måde og tage det i en ny og konstruktiv retning. Vi har så stærkt et fundament at bygge på, og nu skal vi rejse os igen.
Vi skal skabe et parti i bedre balance med sig selv. Nu skal vi skabe et nyt Å, hvor det er tillid, ærlighed og åbenhed, der råder.

Det er vigtigt for mig, at Alternativet skal være en ordentlig og velstyret organisation, der klart kan kommunikere vores værdier og politiske projekt. Vi skal kunne rumme glæden, kreativiteten og kampgejsten, men det skal også være en organisation, der bygger på ordentlighed, professionalisme og seriøsitet.
Alternativet skal være et projekt, der formes af alle niveauer – fra frivillige til folkevalgte, over bestyrelser, lokalkredse og regions- og byrådsmedlemmer. Kort sagt skal det være et projekt, der skal formes af dig som medlem, og en organisation, der kan bakke op om en stor og rummelig kultur af frivillige.
Det er en snak, som Torsten og jeg begynder at have snarest muligt, og så hurtigt som muligt åbner vi den proces, så vi kan arbejde videre om det sammen.

Til slut bliver vi nødt til lige at runde situationen med COVID-19 – coronavirus – herhjemme. I går aftes tog statsminister Mette Frederiksen de nødvendige tiltag, og lukkede store dele af Danmark ned for at prøve at begrænse smitten og spredningen af sygdommen. Det bakker vi i Alternativet selvfølgelig 100 procent op om.

Det er vigtigt, at vi alle gør hvad vi kan for at coronavirus ikke spreder sig mere end vores sundhedssystem kan følge med. Derfor vil jeg også opfordre jer til at gøre alt hvad I kan for at respektere de tiltag, som myndighederne kommer med. Hjælp gerne hinanden med børnepasning, indkøb og hvad der nu ellers kunne være brug for i det næste stykke tid. Det er vigtigt, at vi ikke bliver bange og går i panik og fx hamstrer varer i supermarkederne. Husk håndhygiejnen, følg myndighedernes anvisninger og hjælp hinanden så meget, som I nu kan. Husk, du altid kan holde dig orienteret på www.coronasmitte.dk og på Sundhedsstyrelsens hjemmeside.

Udbruddet af coronavirus betyder desværre også, at mine arrangementer og besøg hos alle jer ude i landet er aflyst det næste stykke tid, indtil situationen er lidt mere afklaret. Det håber jeg I forstår, og jeg glæder mig til at se jer i fremtiden.

Tak fordi I læste med – og pas ekstra godt på hinanden derude det næste stykke tid.

Kærlig hilsen
Josephine

27 Synes om

Tak for nyhedsbrevet.

Jeg glæder mig til at fortsætte Alternativets gode arbejde.

Jeg mener dog; “Hin tillidsvalgte” må altså indprente sig at man er TILLIDS-VALGT på mandat FRA ANDRE fremover. Udvis ydmyghed og lad være med “gunslinger udtalelser” når medierne afkræver det… så slår vi de andre magtpartier med længder!

TAK og god arbejdslyst herfra

Robby

2 Synes om

Josephine & Torsten

Tusind tak! - I er tilsyneladende begge, rigtig gode kaospiloter!

Kærlig hilsen Gunhild :heart_eyes: :smiling_face_with_three_hearts:

6 Synes om

Tak til jer - og tak for jer.
Den ny energi spreder sig i hele partiet og bevægelsen Tak :green_heart:

6 Synes om

Kære Josephine

Tak for nyhedsbrevet, den positive energi, og ikke mindst til Torsten for at tage en meget svær opgave alene i Folketinget. Han er jo den eneste, der nu kan gå på talerstolen for vores fællesskab, og den eneste, der formelt kan stille vores spørgsmål og fremlægge vores forslag i Folketinget. Ikke at jeg undervurderer dine forhandlingskompetencer, det var derfor jeg stemte på dig.

Jeg har tænkt over hvordan medlemmerne kan bakke jer op i folketingets daglige arbejde, og er helt klar over opgavens omfang. Jeg har lagt et forslag på dialog om at lave et medlemsdrevet sekretariat til Torsten( og dig). Efter nogle dages tilmeldinger fra andre tror jeg på at det kan lade sig gøre. Hvis du og Torsten synes det kan bruges, så giv lyd.

Kærlig hilsen
Sven Christensen

12 Synes om

Jubiii jeg er så glad! Vi havde et super godt møde med Torsten i tirsdags i Aarhus, kandidater og storkreds. Der er så meget kærlighed i vores parti. Vi vil hinanden det godt og ikke mindst vil vi vores fælles projekt Alternativet det godt. Vi går en lysegrøn og håbefuld tid i møde ! Vi er Alternativet|690x690

9 Synes om

Kære Sven

tusind tak

Jeg glæder mig til at få set på det. Har ikke haft overskud til det endnu. Vil du også sende det til mig på Josephine.fock@ft.dk

Kh Josephine

12 Synes om

Du og Torsten gav os liv og grøn energi tilbage i dag.
Det var lige hvad ihvertfald jeg havde brug for.

Svends ide er rigtig god, så jeg er spændt på hvad I tænker om den og hvordan den eventuelt kan rammesættes.

3 Synes om

Kære Josephine Fock og Torsten Gejl - I, der står for Det Nye Alternativet - sammen med alle os andre.
Jeg hæfter mig ved Josephines ord:

nyrejse vores parti på en ordentlig måde og tage det i en ny og konstruktiv retning

samt

Vi skal kunne rumme glæden, kreativiteten og kampgejsten, men det skal også være en organisation, der bygger på ordentlighed, professionalisme og seriøsitet.

og

Nu skal vi skabe et nyt Å, hvor det er tillid, ærlighed og åbenhed, der råder.

Det lyder - i mine øren - helt, helt rigtigt :wink:

Og i disse covid19-tider skal det meste jo nok foregå digitalt.

Det håber jeg at læse meget meget mere om :face_with_raised_eyebrow:

6 Synes om

:smiling_face_with_three_hearts:Mange tak for vigtig opfordring til personlig refleksion - i et reflekteret rum - fx imodsætning til tomrum!

2 Synes om