Jeg har haft meget svært ved at se, hvorfor det haster med at ændre i HB-vedtægterne, som jeg forstår er den primære grund (og ikke forslaget om folketingskandidater) og hvorfor det ikke kan vente til det ordinære landsmøde, således at der er mulighed for ordentlig dialog og forbedringer af forslagene, inden vedtagelse af ændringer.
Jeg har læst begrundelsen, og sammenholdt med “omkostningerne” ved at gøre det, både de økonomiske, tids- og ressourcemæssige, så giver hastværket ikke mening. Det er kun tre måneder før det ordinære landsmøde.
Jeg har nu (23. jan.) talt med Poul Brandrup og fået mere info om hvorfor det er vigtigt at holde ekstraordinært landsmøde før det ordinære landsmøde.
Hvis forslagene omkring HB først blev taget op på vores ordinære landsmøde, ville de først kunne træde i kraft året efter, da en vedtagelse blandt andet ville medføre ændringer ift. HB medlemmer og sammensætning, og i den forbindelse afstemningsprocedurer af HB.
Vi kan godt vælge et nyt HB på landsmødet ud fra de gamle regler, men så vil de uhensigtsmæssige arbejdsbetingelser de kan foranledige, som beskrevet i brevet fra HB, og som allerede giver udfordringer, så vidt jeg kan forstå, fortsætte helt til landsmødet i 2020.
Mht. betaling for digital afstemning, arbejdes der på at finde en løsning, så det fremover bliver gratis, da der er enighed om at det skal være gratis. Det er der, som jeg kan forstå det, ikke økonomi til i denne omgang desværre.
Nu er jeg med, og positivt indstillet overfor afholdelsen af det ekstraordinære landsmøde, og håber det også gælder jer andre.
Kærlig hilsen
Pippilotta