Invitation til Ekstraordinært Landsmøde 1. feb. 2020


Kære medlem af Alternativet

Her kommer indkaldelsen til det andet Ekstraordinære Landsmøde i forbindelse med valg af ny politisk leder. Det bliver afholdt i København d. 1. februar 2020. Det første Ekstraordinære Landsmøde, som omhandler vedtægtsforslag, bliver afholdt d. 13. januar 2020 og materiale dertil bliver udsendt d. 27 december.

Der er et Alternativ
Vores stifter og politiske leder Uffe Elbæk meddelte for nylig ved et pressemøde på hjørnet af H.C. Ørstedsvej og Gl. Kongevej i København, hvor idéen til Alternativet opstod, at han d. 1. februar giver den grønne fane videre og derfor stopper som politisk leder.

Hovedbestyrelsen indkalder hermed alle medlemmer til Ekstraordinært Landsmøde med det formål at vælge ny politisk leder for Alternativet.

Dato: Lørdag den 1. februar 2020

Sted: Hotel Cecil, Niels Hemmingsens Gade 10, 1153 Kbh K

Tid: Klokken 16.00-20.00

Dagsorden:

  1. Velkomst

  2. Valg af dirigent

  3. Valg af stemmetællere og referenter

  4. Procedure og præsentation af kandidater

  5. Valg af Ny politisk Leder

Drøft på Dialog
Hvis du gerne vil drøfte hvilken politisk leder vi skal have i Alternativet sammen med andre medlemmer, har vi oprettet en tråd inde på Dialog her, under emnet “Politisk leders rolle”.

Du kan også drøfte de 5 vedtægtsforslag, som vi tager stilling til på det Ekstraordinære Landsmøde i januar. Vi opretter tråde til forslagene inde på Dialog her, samtidig med at vi sender materiale ud. For at kunne deltage, skal du være logget ind på Dialog igennem AlleOs. Er du i tvivl om hvordan man gør, kan du finde en vejledning her.

Hvem stiller op?
Du kan følge med i informationer om vedtægter, opstillingskriterier, hvordan man bliver stiller for en aspirant og selvfølgelig, aspiranter, kandidater og meget mere på AlleOs her.

Det samlede materiale til mødet, herunder de endelige kandidater og deres opstillingsgrundlag bliver sendt til dig d. 17 januar 2020.

Har du spørgsmål, der vedrører vedtægterne eller afholdelse af de ekstraordinære landsmøder, er du velkommen til at skrive til medlem@alternativet.dk. Har du særlige spørgsmål om valgprocessen, kan du skrive til PLvalg@alternativet.dk.

Kandidat roadshow
Mød kandidaterne til kandidatmøder i januar. Der kommer nærmere information om møderne på AlleOs her. Reserver allerede nu datoerne. Møderne afholdes i:

  • Odense d. 27 januar

  • Århus d. 28 januar

  • København d. 29 januar

Køb billet til det Ekstraordinære Landsmøde
Billetsalget er startet og kan købes for 50 kroner via Billetto her. Det er et bidrag, der dækker nogle af omkostningerne til et aftensmåltid.

Digital deltagelse, livestreaming og afstemning
Hvis du ikke har mulighed for at deltage, men gerne vil stemme, er der mulighed for at gøre det digitalt. Vi livestreamer hele arrangementet, så du ikke går glip af noget. Tilmelding til digital stemmeafgivelse sker på link der udsendes sammen med dagsorden d. 17. januar.

Å-bussen kører gennem landet
Vi har booket en bus. der kører gennem landet nordfra og samler medlemmer op i de større byer. Vi starter i Aalborg, kører via Aarhus og Odense og lander i København ca. kl 15.30. Bussen kører retur igen ca. kl 24 fra København. En busbillet koster 50 kr t/r. Hvis der ikke er nok tilmeldte, aflyser vi bussen og finder en anden løsning.

Meld dig til Å-bussen her.

Demokratisk fest og fejring af vores nye politiske leder
Når vi har valgt vores nye politiske leder, inviterer vi til fest kl. 20. Vi håber, I alle har lyst til at blive og fejre et nyt kapitel i Alternativets historie.

Vi glæder os til at se jer til en demokratisk festdag.

Grønne julehilsner fra Hovedbestyrelsen

Øv øv lige den første feb. Der har jeg bestilt billet til forstillingen ( forført ) den kendte tryllekunstner med Jan Hillingsø. Jeg vil i stedet glæde mig til livestream, som jeg håber vil kunne spilles på replay, da jeg jo ikke har mulighed for at deltage. Der er mange gode kandidater til posten, men Jeg har allerede udvalgt en kandidat som jeg mener kan bringe Alternativet videre. En kanditat med kant og som kan tage en nødvendigt ansvar og så er hun humanistisk og klimaforsker. Jeg ønsker jer alle en rigtig dejlig og et fantastisk lykkebringende nytår.
Mange varme og kærlige hilsner Kammilla.