Indkaldelse til bestyrelsesmødet den 23. februar

Hermed indkaldelse til bestyrelsesmødet den 23. februar kl 18.00 hos Holger på Heboltoft 88 i Ringkøbing.

Det er første møde i vores række af møder med fokus på udvikling af politik, hvorfor jeg lægger op til en kort dagsorden med ét stort punkt og nogle få små.

Da jeg ikke har fået så meget respons på, hvor vi skal starte, så starter vi “bredt” og så kan vi bevæge os indad. Derfor virker Demokratiudvikling & Borgerinddragelse som et godt udgangspunkt for at få en paraply over vores politiske program.

Udkast til dagsorden:

  • Formalia
  • Politisk emne: Fremtidens Kommunestyre: Demokratiudvikling & Borgerinddragelse (se inspiration i vedhæftet dokument)
  • Emner ved kommende møder + invitation af fagpersoner
  • Lokalside på Alternativet.dk + arbejde med sociale medier
  • Evt.

Lektie til mødet:
Ja, så går der underviser i ham. Jeg kunne godt tænke mig, at vi møder op med refleksioner om, hvordan vi kan forme et fremtidens kommunestyre. Den forberedelse kan gøres på forskellige måder, men det vigtigste er nok, at I giver jer selv tid til at putte nogle ord på skrift før mødet. Så sæt en times til halvanden af, hvor I kobler helt fra og reflekterer over emnet.

Oplæg til drøftelse og debat, jan.2017.docx (18.8 KB)

Jeg foreslår følgende metode, hvis I ikke ved, hvor I skal starte:

  1. Åben et tomt dokument på computeren eller find papir og pen → sæt uret til at tælle ned fra 5 minutter og skriv alt hvad I tænker om emnet.
  2. Læs Peders tidligere oplæg om emnet (se vedhæftet)
  3. Sæt igen uret på 5 minutter og reflekter igen over, hvordan I tænker jer kommunens demokrati og borgernes inddragelse kan spille sammen.
  4. Gem det hele og medbring det til mødet

Vel mødt!