lyt til lægerne. Alle disse læger har underskrevet ‘Erklæringen fra Sundhedsfagligt personale vedrørende Covid’:
Fra et sundhedsfagligt perspektiv stiller vi os uforstående overfor de lovindgreb, som regeringen og folketinget har foretaget i forbindelse med det aktuelle udbrud af Covid-19. Vi er bekymrede for de sundhedsmæssige, sociale og økonomiske konsekvenser, som indgrebene har i forhold til befolkningens generelle trivsel og vores rettigheder som mennesker. Vi oplever, at de indgreb, der er foretaget, hviler på et meget spinkelt sundhedsfagligt grundlag, og at alvoren i det aktuelle udbrud af Covid-19 ikke står mål med konsekvenserne af indgrebene.
Vi oplever, at disse indgreb har ført til en sygeliggørelse af raske mennesker og har skabt angst og splittelse i befolkningen.
Initiativtagerne er disse fire læger:
1: Kim Varming. Speciallæge i klinisk immunologi, Aalborg.
2: Christian Akim Jacobsen, Dr.med., Specialeansvarlig overlæge,
Sygehus Sønderjylland.
3: Mette Maja Mouritsen. Speciallæge i almen medicin, Hillerød
4: Jørn Bech Laursen Dr.med, Ph.D. Privatpraktiserende speciallæge i intern medicin og kardiologi, Charlottenlund.
Her er resten af underskrifterne, med de nyeste underskrifter øverst, samt deres egne kommentarer:
8779: Læge og forskningschef ved Odense Hospital, Nanna Skaarup Andersen: Medierne fodre den almene dansker med falsk information omkring Covid-19! Der er ingen tvivl om at der udelukkende er tale om social kontrol.
8419: Speciallæge Thomas Kiær
8223: Læge Lina Zeraiq: Jeg er fuldstændig enig!
7493: Intensiv sygeplejerske Karsten Pedersen.
7388: Læge Lars Vibe Hansen
7081: Læge Karin Verland
6591: Overlæge Benedicte Lange: Sidevirkningerne af indsatsen for at holde denne virus ned er i mange henseender langt værre end selve sygdommen: ensomhed, isolation, udbredt angst, ingen motion, øget vægt og reduceret sundhed hos ældre, indskrænket demokrati og forværret økonomi for blot at nævne nogle få.
6458: Overlæge Kenneth Krarup: Jeg er enig.
6228: Intensiv sygeplejerske Henriette Christensen: Jeg er enig og støtter op omkring ovenstående.
5794: Overlæge Thomas Kjeld.
5750: Læge Kim Thomsen
5410: Læge Rune Lorentzen: Jeg skriver under, fordi jeg er imod politisk undertrykkelse og underkastelse.
5337: Simon Bahn Glerup: De tiltag, som vores regering har indført under Coronasituationen, står ikke mål med den trussel, som pandemien udgør. Der er tale om overgreb snarere end indgreb, og det sundhedsfaglige belæg er ikke-eksisterende.
4954: Virolog Christian Holm: Et godt estimat på antal danskere der har været smittet er omring 200.000 personer. 1 Person under 50år er død. ÉN!!. Alligevel er vore børn angste for virus.
4734: Læge Jørgen Krogh Johansen: Corona bør behandles sundhedsfagligt. Politikkere og pressen har i fællesskab indført aprilsnaragtige tilstande som vi for få år siden ville pege fingre af.
4728: Læge Marianne Petersen: Jeg er enig i erklæringen og ønsker fremadrettet en mere sundhedsfaglig frem for populistisk politisk tilgang til forholdsregler i det danske samfund under lignende udfordringer i DK
4546: Læge Maryam KH.
4380: Overlæge dr. med. Søren Schifter
4226: Læge Hanne Kanstrup
4208: Minkavler Hanne Jæger: Overgreb på vor frihed og selvbestemmelse samt dårlig dokumentation på nedslagtning af minkfarme
4197: Læge Lars Lawrence
4175: Læge Mark W. Langer: Nedlukningen og mundbind er ikke rationelt længere
4171: Overlæge Morten Kramhøft
4071: Læge Nina Imbæk
4070: Overlæge Muhanad Al-Hashimi
4054: Intensivsygeplejerske Majbrit Kristiansen
4013: Speciallæge Birgit Arentoft: Jeg mener det er urimeligt at sætte samfundet i stå, og udsætte befolkningen for indgreb, der gør tilværelsen værre for et stort flertal end “redde” el meget lille mindretal. Alles lov har en pris - og det er ikke kun døden.
4004: Læge Susanne Lottrup
3939: Overlæge Carsten Holm
3480: Læge Jesper Kolbeck
3391: Læge Klaus Edvarsen
3055: Læge Gabriela Wachowiak-Andersen
2715: Speciallæge, dr. Med., Lars Rasmussen
2718: Professor i neurovidenskab Sune Jespersen
2605: Speciallæge i almen medicin Marianne Kirkskov
2595: Læge Nikolaj Klintebjerg Amby
2383: Intensiv sygeplejerske Martin Holm
2387 Lægerne familien Hemmingsen: Jeg frygter fremtiden for mine børn børnebørns skyld, grundet ubegrundet skabelse af frygt i offentligheden og især magtmisbrug på et grundløst grundlag.
2355: Speciallæge i Almen Medicin Helge Volkmann
2343 Læge Jens Arrent: Enig i erklæringen!
2124: Læge Marianne Petersen
2043: Læge Daniel Schaub
1811: Læge, ph.d. Michael Hove Nørgaard
1801: speciallæge, ph.d. Casper Foldager
1631: Speciallæge i Almen Medicin Søren Fjord Christensen: Helt enig
1618: Intensiv sygeplejerske Annette Olsen: Det lægerne her skriver er helt i overensstemmelse med min egen overbevisning.
1590: Læge Jytte Hansen
1443: Læge Freja Eriksen
1362: Kandidat i folkesundhed Ida Damslund: Farligheden af Covid-19 står slet ikke mål med de omfattende restriktioner, som bliver ved med at skade vores samfund, ligesom tilsidesættelse af vores grundlovssikrede rettigheder er dybt bekymrende.
1173: Læge Kamille-Amalie Bahn
727: Læge Marianne Rhode
728: Læge Helga Fogtmann Have
702: Læge Jakob Rohde
295: Intensiv sygeplejerske Liselotte Kristensen
228: Speciallæge Margarita Elkjær
29: Læge Hanne Holtegaard
20: Speciallæge i Almen Medicin Karin Lohse fryd Nilsson
15: Praktiserende læge Katrine Flindt: Jeg skriver under, fordi jeg mener, det er min pligt som læge at gøre opmærksom på, at håndteringen af COVID-19 er fuldstændig ude af proportioner med sygdommens farlighed. Befolkningens sundhed lider, efter min bedste vurdering, under de mange politiske tiltag, der er sat i værk uden at der er sundhedsfagligt belæg for det.
7: Læge Helene Bjerno: Med en politisering af lægefagligheden ser vi, at epidemiloven nu lægger op til tvangsvaccination. En forbrydelse mod menneskeheden.
5. Læge Trude Simonsen: Jeg er meget enig i ovenstående.