Her har I mig tilbage

Kære dejlige medlemmer.

Jeg har nu været tilbage på Christiansborg i en måneds tid og det har været en kæmpe stor glæde at gense mine kolleger og vores stab på Christiansborg og alle de medlemmer, jeg har nået at møde.

På den fleste fronter er jeg startet stille og roligt op, men på mediefronten, har det nok været den måned i min folketingskarriere, hvor jeg har haft mest at lave.

Både fordi, jeg har valgt at være ærlig omkring min sygemelding og hvordan jeg har gravet mig helt tilbage til min barndom for at forstå, at jeg skulle slippe min indre overlever og begrave enmandshæren et sted ude på Samsøs kyster.

Men også fordi, jeg har haft 60 års fødselsdag den 30. januar. Og ikke mindst, fordi det er lykkes, at få medietid og –plads i forhold til en række vigtige sager, især på klimaområdet.

I skal selv have syn for sagen, jeg vil holde dette nyhedsbrev kort og så vedhæfte links til et udvalg af de artikler og TV klip, der har været rundt omkring i de danske medier.

Nogle er åbne, andre er bag betalingsmur, men der er et bredt udvalg, så måske du har abonnement til noget af det.

Jeg har en kæmpestor motivation til at arbejde videre for Alternativet, men holder pulsen nede, tøffer rundt med yogamåtte, husker at meditere om morgenen og fordyber mig i ting i stedet for at skyde på det hele.

På den måde prøver jeg at komme tilbage som en sundere og klogere politiker.

Tak til jer alle for at passe på det hele mens jeg var væk.
Torsten

Personlige historier og stress

Den stressende arbejdskultur på Borgen

Min fødselsdag

Klimaministerens fifleri med klimaopgørelsen

Striden mellem Energistyrelsen og Klimaministeriet

Naturnationalparker

Om at nedsætte et udvalg for ME/CFS

Om hvordan vi ændrer en sexistisk politisk kultur

3 Synes om

Kære Torsten!

Skønt med dette overflødighedshorn af medieprodukter, som du har deltaget i. Tak for det. Velkommen er din politiske erfaring og din politiske tæft.
Og virkelig dejlig læsning, at du er kommet ud på den anden side af de fysiske smerter, sådan som du beskriver processen.
Og jeg håber mega for dig, at du holder fast i prioritering af dit kærlighedsliv nu og i fremtiden.

Kærlig hilsen
Gunhild