Grøn julehilsen fra lokalområdet - december 2018

Kære medlemmer i Faxe og Stevns

Først og fremmest “velkommen” til de nye medlemmer i lokalområdet.
:blossom:
En del af jer har været medlem af Alternativet et stykke tid, men nu er I flyttet til Permatopia i Karise og hører dermed hjemme i vores lille afdeling.
Jeg håber, at vi kan arrangere en rundvisning på Permatopia i det nye år. Skriv gerne, hvis I har input til det.

I slutningen af oktober holdt vi vores klimaaften på Kanten i Faxe, og selv om der altid kunne komme flere, så var det dejligt at se et par nye ansigter. :blush:

Vi når ikke selv flere arrangementer i år, derfor vil jeg lige henvise på et arrangement i Asnæs, som også kan følges på livestream på Facebook.
Mandag, 3. december 2018 (ja, det er allerede i morgen)
Dialogmøde om Alternativets regeringsprogram.
Interviewer: Claus Jansson. Debattører: Rasmus Nordqvist & Sascha Faxe
Du kan læse mere på alleOs, Dialog eller Facebook.
Læs mere om livestreamingen her.

En uge senere, den 10. december 2018 er der Politisk Salon i Roskile, med Sascha Faxe:
Har menneskerettighederne relevans i dag?
Læs mere på Facebook.

Har du selv idéer til nogle arrangementer i det nye år??
Vi er åben for idéer og tanker fra jeres side.

Forpersonen for Storkredsen, Bine, gjorde mig lige i dag opmærksom på, at SEAS søger repræsentanter fra Stevns. Måske en mulighed for at få indflydelse på fremtidens energi og en grøn omstilling? Find nærmere på Facebook eller på SEAS NVE.

I fredags fik vi præsenteret et ret så sort finanslovsudspil, og selv om det i første omgang virker MEGET nedslående, så håber jeg, at det i sidste ende kan åbne øjnene for flere, at der er behov for en langt mere humanistisk og grøn politik i Danmark!!
Tag dialogen med din nabo, ven, onkel eller kollega - fortæl dem at DER ER ET ALTERNATIV.
Og del gerne også vores regeringsprogram på de sociale medier.

Hvis du har lyst til at hænge plakater op på Stevns eller i Faxe, så er du allerede nu velkommen til at kontakte os ved at svare på mailen. Så er vi klar, når der bliver trykket på knappen.
Vi har indtil videre fordelt 4813 plakater til depoter rundt omkring i Storkredsen. :hushed:
310 af dem skal hænges op i Faxe og Stevns. Jannie og Jeppe er så venlige at passe på dem, indtil de skal ud og luftes. Og der kan DU helt klart også gøre en forskel, selv om du måske kun tager 10 af dem. :sunglasses:

Og hvis du har lyst til at bidrage med et lille tilskud, så kan du donere et bidrag på MobilePay til 89857, det er min personlige kandidat"konto", hvor pengene hovedsageligt bliver brugt på det frivillige arbejde omkring den kommende valgkamp. :pray:

Jeg ønsker jer alle sammen en fredelig og rolig julemåned, og frit citeret efter Uffe:
“Forbrug mindre og kys mere”.
Husk at Jul er kærlighedens fest. :christmas_tree::kissing_heart::green_heart:

Julehilsner
p.b.v.

Kirsten