Giv os dit input til sommergruppemødet

Herunder kan du som medlem af Storkreds Nordsjælland svare dette indlæg med dit bud på din proaktive målsætning. Vi vil bede dig skrive to-tre linjer om, hvad du, når kommunalvalget bliver udskrevet, allerhelst vil sige om vores parti og organisation, samt hvad du er mest stolt over, at vi er nået frem til.

På Sommergruppemødet arbejder vi alle forslagene sammen til én proaktiv målsætning, som skal geare Alternativet optimalt til kommunalvalget.

Sidste frist for indsendelse er torsdag d. 27.08.2020. Herefter tager din storkredsrepræsentant de 3-5 mest populære forslag med til Alternativets sommergruppemøde. Her koges forslagene sammen til én proaktiv målsætning for Alternativet.

Blandt de indkomne forslag trækker vi lod om en gratis billet med overnatning til landsmødet i Odense 26.-27. september.

Jeg er stolt over, at Alternativet er det parti, der har den politik, der giver både naturen, menneskene og virksomhederne de bedste muligheder for at skabe Bæredygtighed og Væredygtighed. (eller: det gode og meningsfulde liv og virke for dem selv og fællesskabet.)

Forklaring: Jeg synes, “Bæredygtighed og Væredygtighed” ville være et fantastisk slogan for Valgkampen.

3 Synes om

I Alternativet giver det politiske indhold mening på 3 bundlinjer- det er den form for helhedstænkning som jeg er allermest glad for og som har størst betydning ift et bæredygtigt liv.

1 Synes om

Jeg er virkelig stolt af Alternativet, der har formået at sikre alle dele af kvinders liv som relevante og naturlige i vores samfund. Graviditet er ikke længere en anormalitet, der tæller som sygdom, fravær eller på andre måder, som en særligt belastende begivenhed for hverken kvinde, medforældre, arbejdsduelighed, arbejdsmarked eller al anden virksomhed.
Feks kan en gravid (ung?) komme ud for at skulle betale 3,5år til en A-kasse før hun er berettiget til dagpenge !

  • hvis hun fyres i /op til graviditeten
  • og hvis graviditeten ikke er forenelig med det arbejde hun har/havde/er uddannet til/ er hendes fagområde.
    Og Desuden at Alternativet har fået bugt med århundreders stigmatisering af kvindekroppen Feks ved
  • at sikre at den kvindelige cyklus nu regnes som naturlig og ikke en sygdom.
1 Synes om

Ja tak, Kære Margrethe! Det er eddermamemaud vigtigt, det du skriver her!

Kærlig hilsen Gunhild :sparkler:

1 Synes om

Jeg er stolt af at være medlem af Alternativet, fordi vores politik sætter liv først.
Fordi vores politik handler om sammen at skabe gode liv for alle - og fordi alle medlemmer er inviteret ind i maskinrummet og med til at skabe politiken.
Vi arbejder med fundamentale ændringer af de samfundsmekanismer, der kan være med til at sætte mennesker fri til at leve det liv, der gør dem glade.

2 Synes om

Jeg er stolt af Alternativet, fordi partiet bygger på værdier og viljen og modet til forandring af fastgroede tænkemåder. Vi kæmper for en fremtid, hvor alle har en plads i samfundet. Vi kæmper for fair og ansvarlig behandling af dyr som mennesker og naturen omkring os. Vi ønsker et samfund i balance.

3 Synes om

Dette emne blev automatisk lukket efter 6 dage. Nye svar er ikke længere tilladt.