Forslag til en vision om Måle- og Kommunikationsteknologi i Danmark

Kære medlemmer

På det næste møde i Politisk Forum den 22. maj skal jeres repræsentanter, Christa og Bina, tage stilling til et forslag til en vision om Måle- og Kommunikationsteknologi i Danmark (se vedhæftede fil).

Vi vil meget gerne have så mange tanker og input med til mødet som muligt, og I kan dels bruge Dialog https://dialog.alternativet.dk/t/vision-om-male-og-kommunikationsteknologi-i-danmark/12375/4, dels skrive til os via storekreds.nordsjaelland@alternativet.dk

Vi vil gerne høre fra jer senest den 21/5 kl 12:00.
Tak :green_heart:

Alternativets 5G PoLa_final.pdf (183.4 KB)

Kh Bina Seff
Forperson kreds Nordsjælland
Politisk Forum

2 Synes om

Det er et meget velformuleret og gennemarbejdet forslag og jeg støtter det fuldt ud. Jeg vil stærkt anbedale at der bliver udvikket konkret politik og lovforslag på baggrund af dette.

Jeg har ingen teknologisk baggrund, men det er jo ikke niget nyt at frekvenser har en indflydelse på liv og levned. Vi anerkender virkning og indflydelse på vores intelligens og sundhed, når vi snakker musik. Men med alle de elekromagnetiske impulser og forbindelser, som strømmer igennem os og uden om os uden at vi mærker eller registrerer noget, så ved vi for lidt om hvilken virkning det har på vores tanker og liv.

Vi skal forske i dette og vi skal diskutere det i åbenhed. Det skal ikke være muligt for folketinget, regering eller andre politikkere at lave aftaler med erhvervsliv eller andre nationer om noget, der har direkte indflydelse på Danmarks interne struktur og på miljø og sundhed. Intet skal kunne trækkes ned over hovedet på folk, som det er sket her.

Kh,
Marianne

Kære Marianne

Mange tak for din mail og dine synspunkter :blush:

Kh Bina
:green_heart:

tir. 19. maj 2020 21.01 skrev Marianne Hammelboe via Dialog <webmaster@alternativet.dk>:

Kære Bina, Tak for initiativet, håber du vil gentage det. Visionen blev taget ned, og er udsat til PoFo den 26.5. Så du bør nok ændre linket, da Visionen bliver lagt op påny i dag.