Kære alle,
Først og fremmest et kæmpe tak til jer, på vegne af alle kandidater Sofie Favreholm Lundsberg, Qasam Nazir Ahmad, Mariane Lunden og mig Nanna Høyrup. VI GJORDE DET! Nu har Alternativet endelig fået en plads i byrådet i Halsnæs Kommune- Tredje gang, blev lykkens gang!
Med 703 stemmer til Alternativet, og med stemmerne fra vores gode valgforbundspartner Radikale Venstre, fik vi den nødvendige opbakning til vores ene mandat, som jeg Nanna Høyrup, vil forsøge at varetage på bedste vis, på Alternativets og vores fælles fremtids vegne.
Men, jeg gør det ikke alene. Vi har i kandidatgruppen aftalt at hjælpes ad og række ud til jer der vil være en del af arbejdet i byrådet. Derfor vil vi i det nye år invitere til et møde, hvor vi kan samles om hvordan vi kan få Alternativets stemme til at få den størst mulige indflydelse. Der vil bl.a. komme et månedligt nyhedsbrev ud med link til dagsordenerne, så man kan byde ind med konkrete input.
Af årsager vi ikke kan forklare, blev vi ikke inviteret med ind i konstitueringen, og dermed fik vi heller ikke mulighed for at få de udvalgsposter som vi gerne ville have. Vi har derfor ikke fået plads i de udvalg der har den grønneste profil, altså Klima, Natur og Demokrati samt By og Plan.
Det indebærer, at vi må skabe den grønne omstilling ad andre veje, både politisk og udenfor byrådet. Alternativet er også en bevægelse, der kan skabe forandringer på andre måder, end via det politiske system. Og Halsnæs er fuld af grønne ildsjæle, som vi fortsat kan støtte op om og samarbejde med.
De 2 udvalgsposter vi har fået, er vi dog meget tilfredse med. For Alternativet er andet end den grønne bundlinje. Vi har fået plads i udvalget for Social og Beskæftigelse samt udvalget for Skole, Uddannelse og Dagtilbud. De udvalg repræsenterer den sociale bundlinje, der især handler om trivsel og et system, der er for mennesker, og ikke omvendt. Jeg, Nanna, har erfaring med begge udvalgs emner, som pædagog og som et menneske, der selv har været en tur gennem det kommunale system/jobcenter.
Vedhæftet er styrelsesvedtægten som beskriver hvad de 2 udvalg indeholder og indebærer. Og har du viden du vil byde ind med, enten i en baggrundsgruppe eller fra sag til sag, så besvar gerne denne mail, og/eller mød op til vores møde og hør mere om hvordan vi skruer det fremtidige samarbejde sammen.
Styrelsesvedtægt Halsnæs Kommune.pdf (131.4 KB)
Når datoerne for det kommende byrådsarbejde er på plads, så vender vi retur med en dato for vores møde i januar.
Mandag den 15 december skal alle de nyvalgte byrådsmedlemmer stemme de forskellige udvalgsposter igennem. Det er kl 18.30 og alle er velkomne i byrådssalen.
Til slut vil vi bare ønske jer alle en rigtig dejlig jul og et fantastisk nytår!
De bedste hilsner,
Sofie, Qasam, Mariane og Nanna