Å-WORKSHOP: Bliv bedre på de Sociale Medier

Velkommen til første udgave af Å-Workshop på Dialog.

Å-Workshop går ud på, at vi deler viden med hinanden. Viden, der kan omsættes i praksis og handling af alle medlemmer (eller ihvertfald de fleste).

Hver workshop har et emne, hvor en eller flere medlemmer deler deres viden i video-format. Det er oplæg og inspiration til, at vi alle i tråden herunder kan dele egen viden, spørge ind eller supplere med tips og tricks.

Bliv bedre på de Sociale Medier (SoMe)

Da mange medlemmer bruger sociale medier, tænkte vi, at det er oplagt at begynde med det emne. Hvis Ås medlemmer bliver endnu bedre til at bruge SoMe, kan vi måske få mere gang i både bevægelse og fremme af vores politik.

Workshoppen har tre oplæg i video-format.

Sascha Faxe fortæller om sociale medier med tryk på det sociale; at opbygge fællesskab og netværk.
Se videoen ved at trykke på linket her.

Troels Chr. Jakobsen fortæller om hvordan du kan blive mere tydelig i din rolle på sociale medier.
Se videoen ved at trykke på linket her.

Kåre Traberg Smidt zoomer ind på, hvordan du kan komme godt igang med korte videoer på SoMe.
Se videoen ved at trykke på linket her.

Næste Å-workshop

Lige nu arbejder vi på, at næste workshop kommer til at handle om, hvordan vi som medlemmer kan støtte vores folkevalgtes arbejde.

Har du bud på andre emner, du gerne vil se en Å-Workshop om, så kan du skrive en kommentar ovre i den her Dialog-tråd, hvor vi taler om emner. Eller du kan skrive til mig på josefine.k.lykkegaard@gmail.com.

Håber I vil deltage i dialogen med jeres indspark :slight_smile:

21 Synes om

Så fint. Tak.

Bare én ting: Os der ikke er til æble-udstyr, Kan vi få tips og tricks til gode ANDROID video apps? :pray:

6 Synes om

Tak, Hanne.

Det virker ikke som om, du mener, du kan bruge workshoppen her til meget.

Det lyder som om, det du gerne vil have, er en debat. Det er ikke en del af formålet med Å-workshop. Ligesom vi af egen drift og frivilligt har lavet Å-workshop, er du jo meget velkommen til at lave en ramme for debat af de emner, du mener er væsentlige.

KH

Troels

Jeg vil gerne bøje mig i støvet med stor tak for disse rigtig gode videoer.
Altså man skal jo ikke tolke det som noget vi SKAL gøre, men som gode tricks vi kan vælge at bruge. Jeg lærte meget af det om f.eks. at få et større reach og kunne understøtte algoritmen for at få Alternativets opslag mere ud.
Sådan noget her har jeg virkelig savnet. Jeg synes vi har stået meget alene med tingene rundt omkring i landet tidligere. 1000 tak for den her workshop. Jeg har taget en masse notater og føler mig meget inspireret :slight_smile:

6 Synes om

Jeg kan sagtens se forskel, Hanne.

Når vi kalder dette en workshop, så er det fordi vi netop tilbyder en ramme, hvor alle kan bidrage med deres input til emnet, om hvordan vi bruger SoMe.

Måske du kunne byde ind i den ramme med dine bud på, hvordan vi bruger SoMe?

DELINGER PÅ FACEBOOK

Vil du gerne hjælpe bestemte opslag med at få større rækkevidde på Facebook kan du dele dem. Der er nogle typiske fejl/svagheder, når folk deler på Facebook.

TAVS DELING
Man deler opslaget/artiklen uden selv at skrive noget om hvorfor, man deler det. For dine venner og følgere er det lidt et mangel på hensyn og omsorg.
Tavse delinger bliver ofte til en slags støj. Når jeg ser dem, får jeg sjældent lyst til at læse/klikke på dem. Please, fortæl mig, hvorfor det er vigtigt at læse med/se videoen etc.

DELING AF OPSLAG MED ARTIKEL el. LINK
Du vil måske gerne dele et opslag, som en ven har skrevet sammen med en deling af et link til en artikel. Men du får kun delt artiklen, og ikke din vens ord om artiklen.
Det virker lidt forskelligt på henholdsvis computer og mobil, hvordan man får både opslag og link med.

På computer
Trin 1 – du har klikket på ‘del opslag’, og nu ser du noget i stil med dette. Sørg for at klikke et flueben i boksen ved ‘inkludér oprindeligt opslag’.

Marstal opslag 1

Trin 2 – Nu har du fået det oprindelige opslag med. Det skulle gerne være synligt.

Marstal opslag 2

Trin 3 – skriv selv noget til dine venner/følgere om, hvorfor du føler/tænker, det er værd at læse.

Masrtal opslag 3

På mobil
Her kan det være lidt mere vanskeligt. Hos mig på en android-mobil fungerer det sådan her.

Trin 1 – Efter klik på Deling ser det sådan her ud – klik nu på de tre prikker,

Trin 2 – så åbner et lille vindue, hvor du kan vælge mellem kun at dele link eller dele med det oprindelige opslag. Vælg ‘oprindeligt opslag’.

Og så skulle det gerne se sådan ca. sådan her ud:

Trin 3 – Skriv selv noget om, hvorfor du synes det er værd at læse etc.

GOD FORNØJELSE DERUDE :slight_smile:

4 Synes om

Tak, jeg vidste ikke jeg kunne få det oprindelige opslags afsendertekst med på min Android. Det vil jeg prøve.

2 Synes om

Tak for en masse god viden om sociale medier. Fantastisk initiativ, I har sat i søen :smiley:

1 Synes om

Det er et fremragende initiativ - mange tak for det.
Det er så godt at det fortjener at blive rykket et trin op i Dialogs interne hieraki, således det det får sin egen ‘category’ (Å-WORKSHOP) på niveau med f.eks. [Slyngelstuen].
Med egen ‘category’ vil der kunne udvikles og udfoldes mange workshopemner, der fastholdes under Å-WORKSHOP paraplyen - i modsætning til nu, hvor alle indlæg ligger i een og samme tråd - også en relevant info om DELINGER PÅ FACEBOOK - som kunne fortjene sin eget tråd.
Det er vel fortsat @huulbaek der vil kunne iværksætte det, hvis I @Josefine og @TroelsCJ er enige.

3 Synes om

Jeg lyttede også med til stor interesse til info. Efterfølgende blev der læst en del op på emnet og jeg kan anbefale andre at kigge her Sociale medier » Hvordan bruger man dem bedst til markedsføring? hvor flere relevante indlæg er samlet.

/Thor Byg

1 Synes om