Walk and Talk Årsmøde og Nytårstanker fra Alterntivet Gentofte

Kære medlemmer af Alternativet i Gentofte.

Grønt og godmodigt nytår ønskes I alle fra Å-bestyrelsen i Gentofte.

Vi håber at se mange af Jer til årsmøde-walk & talk den 27. januar kl. 18-20. Vi går fra Charlottenlund Station og samles under tag på Ordrup Bibliotek kl. ca. 1830.
Vi vil blandt andet tale om, hvilken linje vi i Gentofte vil prioritere i valget af ny politisk leder, fælles afgang til kandidat-road show i København den 29. januar, indholdet af en annoncerække i Villabyerne og din indgang til klimaets bedste og vores Å-værdiers fremme. Vi byder på gåturs-te – så medbring venligst dit ”ude-krus”.**

To af vores lokale bestyrelsesmedlemmer sender her deres tanker og visioner for det nye år.

Jesper Callesen, medlem og medstifter af Å Gentofte og Alternativets hovedbestyrelse:

"Alternativet er i gang med at revitalisere vores fælles organisation. Vi har lært en masse de første år og står nu i en situation, hvor vi har folkevalgte på alle politiske niveauer i Danmark. Bevægelsen har gjort et kæmpe arbejde for at sikre denne repræsentation og for at støtte andre partiers politikere i retning af de samfundsmæssige ændringer, vi ønsker :et mere ligeværdigt, demokratisk og grønt Danmark.**

For at bevare motivationen og fortsat være en stærk og markant forandringskraft skal vi sætte hinanden fri. Sådan kan vi sammen -med hver vores udgangspunkt - være samfundsarkitekter og sociale iværksættere dér, hvor vi bor og lever, i åbne fællesskaber, hvor vi mødes om det, der motiverer os! Og hvor vi tør være sammen i nye spinkle fællesskaber, som kan nære det nærvær og de forandringer, vi sammen skaber. Har du lyst til at være med til det?

Jeg anbefaler Theilgaards Termometer , en podcast på PODIMO, der giver en naturvidenskabelig baggrund for den klimaudfordring vi står med. Hvad er CO2 og hvad er jordens klimahistorie?"

Bo Christiansen, medlem og medstifter af Å Gentofte, sender denne nytårshilsen.

Jeg vil gerne introducere linket www.sharinggentofte.dk, som giver mig inspiration og glæde.

Når borgere finder sammen og taler med en organiseret stemme har dette et stort potentiale – beslutningstagerne værdsætter rent faktisk, når borgernes drømme, ønsker og behov tydeliggøres ,hvorved det bliver muligt for kommunen at samskabe forandring og udvikling.

Personligt har jeg haft fornøjelsen i indeværende år at være med i opgaveudvalget for BYENS HUS hvor vi har udarbejdet forslag til en fremtidig organisering og styreform samt økonomisk model og principper for daglig drift og brug for BYENS HUS hvilket alt sammen afleveres til kommunalbestyrelsen januar 2020."

Grønne vinde og Alt Godt

Helle Wilsted Uglebjerg

På vegne af hele Alternativet Gentoftes bestyrelsen

Kontaktmobil 5160 1595