Vores nyvalgte folketingsmedlem, Helene, har ordet!

:heart_eyes:

1000 tak til alle jer, der har skrevet og ønsket mig tillykke. Jeg har slet ikke nået at svare alle. Og jeg er meget overvældet.

Det er ikke svært at tage fusen på kommentatorerne og journalisterne, når de har brugt de sidste år på at dømme Alternativet ude og kalde min opstilling en selvmordsmission. Jeg har nemlig aldrig tvivlet på, at der var opbakning til Alternativet og vores vigtige politik.

Folket har talt. 3,3% af vælgerne bakkede op om Alternativet i hele landet - og den samme procentdel gjorde det i Nordsjælland. I min egen hjemegn, Helsingør, var det hele 4,3%, der satte sit kryds ved Å. Her er jeg også meget taknemmelig for de mange personlige stemmer, jeg fik. :pray:

Alternativet havde aldrig opnået så flot et valgresultat i Nordsjælland, uden det fantastiske hold af 10 stærke kandidater og masser af frivillige. Vi har løftet i flok. Det er blevet belønnet (ingen sagt, ingen glemt) .

:green_heart: Så kæmpe tak til alle mine medkandidater og jer, der satte morgen, middag og aften af til at sprede Alternativets budskaber ud på gader, stræder, togstationer og i postkasserne. I har alle en stor aktie i sejren.

Det var mig, der fik det nordsjællandske mandat, men mine medkandidater fik også flotte personlige valg.

Nanna Høyrup Andersen, som jeg har et tæt samarbejde med på det børnepolitiske område, fik anden flest stemmer. Hun kommer til at afløse mig i Folketinget til foråret, når jeg skal på barsel med min lille datter. Og det kommer hun til at gøre SÅ godt. :muscle:t2:

Til sidst. TAK, TAK, TAK til alle jer, der stemte på mig og Alternativet. Tak til jer, der anbefalede jeres familiemedlemmer, kollegaer og venner at give mig og Å en stemme. Jeg er helt sikker på, at det har gjort en stor forskel.

Jeg glæder mig til at arbejde for hver en stemme inde på borgen.

Tak for tilliden. :green_heart::green_heart::green_heart:

4 Synes om

Kære Helene!

Tusind tak for din gennemsigtige, kærlige og empatiske samt professionelle kommunikation.

Hjertelig tillykke med omstændighederne; såvel privat som professionelt.

Kærlig hilsen
Gunhild :green_heart:

1 Synes om