Der er Europaparlamentsvalg d. 9. juni 2024, og jeg søger derfor to mærkesagstovholdere til min EP-kampagne. Kunne det være dig?
Der er en mærkesagstovholder for hver af kampagnens tre hovedmærkesager:
-
Klima, miljø og natur
-
Ligestilling og minoriteter - denne er besat
-
Unge og uddannelse
Tovholderens opgaver og tidsforbrug:
-
Forvent at bruge ca. 2-3 timer/uge
-
Tovholderen har stor interesse inden for et specifikt politikområde (se de tre hovedmærkesager)
-
Tovholderen forbereder et opslag til SoMe/uge inden for sit område: Twitter, Facebook og Instagram
- Emnet kunne for eksempel have en EU-vinkel, forholde sig til et højaktuelt emne i samfundsdebatten eller forsøge at sætte en dagsorden
-
Tovholderen bidrager til at lave presse- og debatberedskaber i forbindelse med specifikke debatter, der er relevant inden for tovholderens område
-
Langsigtet: Tovholderen forbereder generiske presse- og debatberedskaber i forhold til specifikke emner inden for tovholderens område: Det kunne f.eks. være et presse- og debatberedskab ift. “CO2-afgifter på Europæisk plan” eller “Kvoter for at sikre repræsentation.”
-
Tovholderen må også meget gerne tage initiativ til andre kommunikationstyper end de ugentlige opslag samt presse- og debatberedskaber, det kunne f.eks. være:
- Sjove videoer eller memes
- Debatindlæg
- Interviews med relevante organisationer
- Happenings/aktivisme.
Jeg bor i København, men du kan sagtens være tovholder, selvom du ikke bor i Kbh.
Kontakt mig, hvis det lyder interessant!
Jeg håber, at du vil være med!
Kh. Karo.
@Jan_Kristoffersen @KSH @Mona_Lisa_Dahms