Når jeg meddeler min udmeldelse her, er det en forklaring til alle de gode mennesker, som ligesom jeg så et håb i Alternativet. Men hvis vi også er tekniske amatører i vores eget medlemsdemokrati, så holder det bare ikke. Vi kan ikke blive ved med at påstå og sælge noget vi ikke engang gør overfor hinanden.
Jeg ved ikke hvad der gik galt i mit tilfælde. Men det er klart at nogen skulle have markeret mig som stemmeberettiget på AlleOs, og det skete ikke. Jeg tilmeldte mig Landsmødet ret sent, men indenfor de angivne tidsrammer, og kunne stemme via e-mail og SMS link, men ikke via AlleOs.
Når det er sagt, så har jeg jeg ikke længere lyst til at lægge mit personlige indflydelse hos Alternativet. Jeg lagde mit lod i skålen for Josephine, fordi hun var stærk på økonomi og forståelse af hvordan vores samfund administreres og fungerer. Jeg ved stadigt ikke hvorfor hun kastede håndklædet i ringen efter mindre end et år.
Jeg vil fortsat bakke Torsten Geil op. Jeg synes stadigt Alternativet er et nødvendigt opgør med vores gældsøkonomi i enhver sammenhæng, klimamæssigt, socialt og økonomisk. Men jeg vil ikke være medlem af en klub som ikke først satser alt på deltagelse af vores egne medlemmer.
Mit speciale er finans og boligpolitikken og især de ikke bæredygtige økonomiske uligheder som kommer af denne. Boligpolitikken afgør hvem der høster passive gevinster af vore fælles anstrengelser, og hvem som ikke gør. Boligpolitikken går i arv og skaber nye og større skel mellem dem som har, og dem som ikke har. Skellene er sociale, regionale og uden sammenhæng med vores individuelle bidrag til samfundet og vores fælles fremtid.
Kapitalinteresserne i en stadigt forøget gældsøkonomi ikke bare slavebinder de nye generationer, den skaber også nye klasseskel ud fra ret tilfældige vilkår. Der er fanden til forskel på om dine forældre købte et hus i Birkerød eller i Nakskov for 50 år siden. Der er fanden til forskel på om dine bedsteforældre kunne købe et sommerhus i et nu attraktivt område eller ej.
Den nuværende pandemi har vist, at der kan findes masser af kollektive penge til at vedligeholde gældsøkonomien og fortsat fodre de passive ejere, og endda at der kan findes penge til at sætte gang i forsømte kollektive investeringer. Af det kan vi lære at det også er muligt at investere i en bæredygtig fremtid på alle 3 søjler. Men det kræver altså et parti som vil og tør grundlæggende forandringer, også når det kommer vores personlige kortsigtede interesser lidt imod.
Hvis jeg troede på at Alternativet repræsenterer en fornyelse af Dansk og internationalt demokrati ville jeg ikke melde mig ud. Jeg ved ikke hvor jeg går hen politisk, men jeg tror ikke længere på at Alternativet er et reelt alternativ.
Hvis du gør - så har du fortsat min støtte, og enhver hjælp jeg kan give.