Vigtigt, hvis du vil nå at stemme

plvalg_nb

Kære medlem

Du kan nå det endnu – altså at kunne stemme på din favorit til posten som politisk leder. Vi har forlænget fristen til på søndag kl. 11.

Afstemningen foregår digitalt mens du streamer det ekstraordinære landsmøde søndag 7. februar i tidsrummet fra 11.30-15.00

Skynd dig ind på AlleOs og tilmeld dig på eventet. Når du har tilmeldt dig skal den grønne bjælke blive rød. Så er du rigtigt tilmeldt. Tryk på linket her – og husk at logge ind på AlleOs.

Det ekstraordinære Landsmøde bliver streamet på YouTube og Facebook.

Har du endnu ikke fået set vores digitale roadshows med kandidaterne, kan du se dem alle her.

Vel mødt til en spændende dag.

Grønne hilsner
Alternativet

2 Synes om

Så melder jeg mig omsider ud af Alternativet.

Det er ganske enkelt uacceptabelt at medlemmer udelukkes fra at stemme på en kandidat til partiets nye politiske leder. Det er ikke et spørgsmål om hvem der blev “valgt”, men, at i hvert fald jeg, ikke fik mulighed for at afgive min stemme.

Jeg har tilmeldt mig alt, og fik både e-mail og SMS til de to første afstemninger på det ekstraordinære landsmøde, og stemte i begge.

Men i den afgørende afstemning fik jeg ikke hverken e-mail eller SMS der gav mig mulighed for at afgive min stemme. som I alle ved, kan vi ikke stemme ved at logge ind på AlleOs, men kan kun stemme når vi får et link til at stemme.

Tak for samarbejdet, men denne afstemning er ikke bekræftende for et fungerende medlemsdemokrati.

Med venlig hilsen

Sven Christensen

Jo, man kunne sagtens stemme ved at logge sig ind på AlleOs, når man var tilmeldt eventet.

Det var sådan, jeg stemte.

1 Synes om

Du kunne sagtens stemne på Alle os krævede kun lidt tålmodighed :four_leaf_clover:

Kære Sven Christensen!

Tak for dit indlæg. Det er virkelig godt, at du skriver om din oplevelse, fordi tillid er afgørende for alle samarbejder. Der var i dag 471 afgivne stemmer ved den tredje af dagens afstemninger. Til sammenligning var der næsten 1000 afgivne stemmer ved valget til politisk leder i 2020 for godt et år siden. Og det kan faktisk godt undre mig…også i betragtning af, at der tilsyneladende skulle have været kommet nye medlemmer for nylig?

Jeg fik også, som du fortæller Svend, de to første e-mails til de to første afstemninger. Men altså ikke den tredje…Derfor så loggede jeg ind på alle Os og kunne afgive min stemme, som jeg fik en kvittering for. Og den har jeg printet!
Jeg afgav min stemme efter ca. de første 5 minutters stemmemulighed.

Jeg lagde efterfølgende godt mærke til, at stemmetiden blev forlænget af en sekretariatsmedarbejder (går jeg ud fra) med ca. 5 minutter efter de ellers først (“aftalte” via ordstyreren) 10 minutter.

Jeg vil gerne spørge, om der er andre ud over Sven Christensen, som har oplevet ikke at kunne afgive sin stemme?

Kærlig hilsen
Gunhild :sparkler:

Vi var 113, der ikke fik lov til at stemme om Politisk Leder, men resultatet ville sandsynligvis være blevet det samme, hvis vi var blevet lukket ind i afstemningen.
Jeg kunne godt stemme om dirigent og om samtalemanifest, men jeg kunne ikke komme ind i afstemningen om Politisk Leder. . . .
Jeg har ikke fået en SMS eller anden adgang til afstemningen om Politisk Leder. Så Franciska Rosenkilde er altså valgt uden min stemme. . . .
Jeg er dog enig med dirigenten i, at tendensen hos de stemmer, der kom med, er meget klar, så der er ingen grund til at forlange en ny afstemning eller omvalg. .

Pragmatisk set er der ingen grund til omvalg, da en ny afstemning nok ville ende med det samme resultat. . . .
Derimod ærgrer det mig, at Franciska ikke skal have sit mandat prøvet på landsmødet i maj 2021. . . . .
Bare Ærgerligt, at vedtægtslandsmødet i Odense den 13. januar 2020 lavede nogle vedtægter, der forbyder os at prøve den Politiske Leders mandat på det førstkommende ordinære landsmøde.
Til lykke til Fransiska med mandatet, og vi andre vender tilbage til det praktiske arbejde i bevægelsen.

REGISTREREDE VÆLGERE: 584

AFGIVNE STEMMER: 471

MEMBER_ID NAVN STEMMER

1259 Franciska Rosenkilde 260

4385 Troels Christian Jakobsen 093

9231 Jan Kristoffersen 075

538 Thor Clasen Jonasen 043

Selv hvis Troels Jakobsen fik alle de 113 stemmer, der mangler, så vil Franciska Rosenkilde stadigt føre stort.

Hej Gustav!

Kønt og tillidsvækkende er afstemningsoplysningerne bestemt ikke, hvis det, som du skriver, er en realitet…
Hvad er årsagen til, at 113 ikke kunne stemme?

Årsagen er, at vi er nogle kludre-Mikkel’er, der ikke kunne få online-afstemningen til at virke.

Vi blev forvirrede, da vi hverken fik tilsendt en SMS eller en mail,

Det glæder mig dog, at de fleste fandt en bagdør til afstemningen.

Når jeg meddeler min udmeldelse her, er det en forklaring til alle de gode mennesker, som ligesom jeg så et håb i Alternativet. Men hvis vi også er tekniske amatører i vores eget medlemsdemokrati, så holder det bare ikke. Vi kan ikke blive ved med at påstå og sælge noget vi ikke engang gør overfor hinanden.

Jeg ved ikke hvad der gik galt i mit tilfælde. Men det er klart at nogen skulle have markeret mig som stemmeberettiget på AlleOs, og det skete ikke. Jeg tilmeldte mig Landsmødet ret sent, men indenfor de angivne tidsrammer, og kunne stemme via e-mail og SMS link, men ikke via AlleOs.

Når det er sagt, så har jeg jeg ikke længere lyst til at lægge mit personlige indflydelse hos Alternativet. Jeg lagde mit lod i skålen for Josephine, fordi hun var stærk på økonomi og forståelse af hvordan vores samfund administreres og fungerer. Jeg ved stadigt ikke hvorfor hun kastede håndklædet i ringen efter mindre end et år.

Jeg vil fortsat bakke Torsten Geil op. Jeg synes stadigt Alternativet er et nødvendigt opgør med vores gældsøkonomi i enhver sammenhæng, klimamæssigt, socialt og økonomisk. Men jeg vil ikke være medlem af en klub som ikke først satser alt på deltagelse af vores egne medlemmer.

Mit speciale er finans og boligpolitikken og især de ikke bæredygtige økonomiske uligheder som kommer af denne. Boligpolitikken afgør hvem der høster passive gevinster af vore fælles anstrengelser, og hvem som ikke gør. Boligpolitikken går i arv og skaber nye og større skel mellem dem som har, og dem som ikke har. Skellene er sociale, regionale og uden sammenhæng med vores individuelle bidrag til samfundet og vores fælles fremtid.

Kapitalinteresserne i en stadigt forøget gældsøkonomi ikke bare slavebinder de nye generationer, den skaber også nye klasseskel ud fra ret tilfældige vilkår. Der er fanden til forskel på om dine forældre købte et hus i Birkerød eller i Nakskov for 50 år siden. Der er fanden til forskel på om dine bedsteforældre kunne købe et sommerhus i et nu attraktivt område eller ej.

Den nuværende pandemi har vist, at der kan findes masser af kollektive penge til at vedligeholde gældsøkonomien og fortsat fodre de passive ejere, og endda at der kan findes penge til at sætte gang i forsømte kollektive investeringer. Af det kan vi lære at det også er muligt at investere i en bæredygtig fremtid på alle 3 søjler. Men det kræver altså et parti som vil og tør grundlæggende forandringer, også når det kommer vores personlige kortsigtede interesser lidt imod.

Hvis jeg troede på at Alternativet repræsenterer en fornyelse af Dansk og internationalt demokrati ville jeg ikke melde mig ud. Jeg ved ikke hvor jeg går hen politisk, men jeg tror ikke længere på at Alternativet er et reelt alternativ.

Hvis du gør - så har du fortsat min støtte, og enhver hjælp jeg kan give.

2 Synes om

Alle stemmer via AlleOs. Både e-mail og SMS er blot en bagdør til afstemningen. Men det forudsætter, at man har tilmeldt sig den digitale afstemning. Og har stemmeret.

Jeg har ansvaret for den del af afstemningen, som ikke er forløbet hensigtsmæssigt og jeg lover at vende tilbage med mere information om, hvad der gik galt og hvorfor, når jeg har undersøgt det til bunds.

Jeg havde desværre også en dårlig oplevelse med afstemningen:
SMS #1: Et link til min egen profil på AlleOs?
SMS #2: Et rigtigt link om tilslutning til de valgte stemme-optællere m.m.
… Herefter døde SMS-beskederne …?
Efterfølgende så jeg at de efterfølgende afstemninger blev sendt til min mail!

  • Så min ydmyg stemme kom desværre ikke i spil : -(
    Og - JA, - resultatet var sikkert blevet det samme …
    … men vi skal fremadrettet have styr på de digitale-løsninger!!!

Anyway: TILLYKKE til vor nyvalgte forkvinde Franciska Rosenkilde :slight_smile:

Indsatsen for at skabe en bedre fremtid for ALLE - ikke blot os som ER velstillet - MÅ være Alternativet næste store målsætning både nationalt og internationalt …

1 Synes om