Vigtig meddelelse fra spidskandidaten

Kære medlem af Alternativet i Østjylland

Jeg hedder Torsten Gejl. Jeg er jeres nye spidskandidat. Jeg har hovedansvaret for at vi trækker to mandater ind i Folketinget fra den østjyske storkreds ved det kommende valg. Heldigvis står jeg foran et blændende kandidatteam, der allerede har startet valgkampagnen og er på gaden rundt omkring i kredsen hver eneste uge.

Jeg skal spille dem gode, de skal spille mig god. Men der er en endnu vigtigere faktor frem mod valget. Du skal spille os gode og vi skal spille dig god.

Det skal ske på mange måder og her er to:

Den østjyske valgkampagne er i fuld gang.

Det var den livlige gadeaktivitet fra os, der blev refereret til, da landssekretariatet berettede om mødet med de forskellige storkredse på et møde i KBH i torsdags. Og jeg blev stolt. Det er der, vi skal være!!!

Nu skal vores østjyske kampagne boostes op på næste niveau.

Derfor håber jeg, du vil komme til vores ideudviklings workshop fra 19-22 på torsdag i Jægergårdsgade 164a i Aarhus og hjælpe med at udvikle de ideer, der skal løfte vores grønne kampagne til det niveau, der er det bedste af alle kampagner i Østjylland.

Meld dig på facebook begivenheden her:

Jeg styrer selv processen med gode redskaber fra mine mange år som ideudvikler og det handler om at du skal hjælpe os med at udvikle ideer til:

  • Hvordan udnytter vi bedst Uffe Elbæks besøg i vores kreds under de tre ugers valgkampagne? Hvad kan vi invitere ham til i Østjylland før valget udskrives?

  • Jeg har fået henvendelser fra Aarhus´ viceborgmester Camillia Fabricius og socialdemokraternes beskæftigelsesordfører Leif Lahn om debat og aktivitetssamarbejder frem mod valget. Hvordan gør vi dette spændende og originalt?

  • Hvilke ideer kan forstærke vores direkte møder med borgerne på gaden? Hvad kan vi vise dem, stille op på gaden, give dem, som invitation til den gode samtale om bæredygtig omstilling?

  • Hvilke aktiviteter vil passe til forskellige temaer og emner rundt omkring i kredsen, fra de store byer til de mindste levefællesskaber?

  • Hvilke tekster vil være gode at sætte på de 400 valgplakater, som jeg skal have trykt med budskaber på, foruden de 800 med mit foto?

  • Hvilke emner skal vi overordnet fokusere på i valgkampagnen og hvem er det vigtigst at vi når ud til.

  • Hvordan laver vi nogle helt unikke og enestående projekter og aktiviteter, som underbygger den bæredygtige omstilling på en måde, hvor vi kandidater sætter os selv på spil. (med respekt for den enkelte kandidats muligheder og grænser, forstås)

  • Og det frie bord, hvor der er plads til ideer indenfor andre temaer og områder.


I Østjylland vil vi gerne vise Alternativets seriøse bæredygtige politik frem.

Folk ved godt, at vi kan feste og være farverige og kreative. Og det kan vi. Men det skal balanceres med - og hænge sammen med - seriøs politik, der handler om bæredygtig omstilling på alle tre bundlinjer.

Og det er ikke svært, for vi har 550 siders politik i form af udspil, pakker, regeringsprogram, finanslovsforslag og partiprogram. Vi har et stærkt fundament af reelle og konkrete bæredygtige politiske forslag, som sammen med vores værdier udgør Alternativets politiske fundament.

Det er derfor, at vores politiske arbejde fra Christiansborg har kørt i et drift sikkert spor tværs gennem personsager og hvad vi ellers har kaldt ned over os selv af bøvl i vores første periode i folketinget.

Og det er det, vi gør noget ekstra for at synliggøre og promovere i den østjyske kampagne fra nu og helt frem til valget. Nemlig vores politik.

Derfor præsenterer vi en video hver eneste dag på facebook og helt frem til valget, hvor vores folketingskandidater fortæller om et politisk forlag fra vores store bagkatalog.

Den kommer på vores østjyske fb-site, hvorfra den skal deles:

Det er utroligt vigtigt, at videoerne bliver delt, så du kan gøre os en stor tjeneste ved at gå ind og dele dem hver dag kl. 20.00, når de er lagt på. Du er også meget velkommen til at sende en SMS til Nilas Bay Foged på 20 82 88 99, hvor du skriver, ja tak til deling. Så får du en SMS hver dag, når videoen er lagt på.

Og så til sidst: Hvordan spiller vi dig god? Du er jo også et ansigt udad til for Alternativet. Du bliver også konfronteret med både sejre og nederlag.

Hvordan giver vi dig forudsætning for at kommunikere gennem både gode og dårlige tider. Og hvordan giver vi dig forudsætning for og information til at bakke valgkampagnen op?

Det må du gerne komme med ideer og ønsker til mig og de andre kandidater om.

Det kan være på torsdag, når vi mødes eller direkte til os via mail eller facebook.

Håber vi ses på torsdag, et sted derude eller måske bare med en deling og et like på facebook.

Tak fordi du støtter vores grønne parti og politikken på de tre bundlinjer.

Hilsen

Torsten Gejl

MF Alternativet

Ordfører for beskæftigelse, arbejdsmarked, social-, kommunal-, cannabis,- indenrigs,- og ungepolitik

Mail: Torsten.gejl@ft.dk

Tlf: 61 62 46 51