Vi skal ikke hjem. Vi skal videre!

Den grønne ånd lever i bedste velgående i Frederiksberg kommune, selvom vi ikke er så mange, som vi har været. Vi er fortsat en gruppe af bestyrelsesmedlemmer og kandidater, men vi vil gerne være endnu flere!

Så her et par nyheder og en kærlig opfordring til at bidrage til at skubbe dette land i en grønnere retning - også på kommunalt plan.

VORES TO KANDIDATER I FRONT

kandidater stående

Maria Bruun Eichhorn: Født 1978. Studeret tre år på Det Fynske Kunstakademi. Cand.soc i Geografi og Plan, by og proces. Formand for Frederiksberg Musik - og kulturskole. Politisk udpeget til Frederiksberg Museerenes bestyrelse. Projektkeder i Københavns Kommunes Områdefornyelser. Er gift med Jørn og sammen har vi fire børn i alderen 6 til 16 år. Jeg brænder for kunst, kultur, repræsentation, grøn byudvikling, børn og unge.

Mette Bram: Psykolog, 56 år, fraskilt og mor til to skønne drenge. Siden 2017 Alternativets rådmand i Frederiksberg Kommunalbestyrelse, hvor jeg har sat grønne aftryk på kommunens budgetforlig, projekt hospitalsgrunden og meget mere. Desuden udpeget som partiets LGBT+ ordfører på nationalt plan. Mine mærkesager er flere bløde jobs. langsigtede klimaløsninger, ny politisk kultur og mere iværksætteri.

Annedorthe Kring (bosiddende på Frederiksberg siden 2001, medlem af Alternativet siden dag ét) er også med på kandidatholdet - velvidende at vi ikke får stemmer nok til hele tre kommunalpolitikere, men for at signalere at vi stadig er et seriøst parti.

OPFORDRING: Vær med på kandidatholdet, så vi får en større volumen og mangfoldighed. Måske et par mænd har lyst? :slight_smile:

KANON TILBUD HVIS DU GERNE VIL VÆRE KANDIDAT

Mette Bram tilbyder en ny kandidat til kommunalvalget på Frederiksberg en GRATIS plads på dette kursus, i Assertionstræning, så du kan styrke din personlige kommunikation. Det har en værdi a 2995 kroner!

OPFORDRING: Læs om kurset her og skriv endelig til Mette på mb@trainingconsult.dk

RØDT/ GRØNT VALGFORBUND

Det er netop meldt ud i pressen at Alternativet har indgået valgforbund med Socialdemokratiet, SF, Enhedslisten og De Radikale. Læs artiklen her.

Vi har dog en længere disput kørende med redaktøren om, at vi ikke vil kategoriseres og omtales som et rødt parti. Vi er hverken røde eller blå, men grønne!

OPFORDRING : Insistér over for alle at vi er et GRØNT parti. Ikke blå. Ikke røde. Grønne og social-liberale.

METTE ER BLEVET PARTIETS LGBT+ ORDFØRER

Mette Bram er forud for World Pride blevet udnævnt som landspolitisk LGBT+ ordfører. Det er en nyskabelse i vores parti, at en lokalpolitiker får et ordførerskab.

Alternativet har fremsat forslag i Frederiksberg Kommunalbestyrelse om at understøtte Frederiksbergs LGBT+ borgernes sundhed og trivsel og etablere et endnu mere inkluderende arbejdsmiljø.

OPFORDRING: Bak op om den årlige Pride. Der er i år ingen start fra Frederiksberg - men hele seks steder i byen.

FREM MOD VALGET

Vi er i gang med at planlægge aktiviteter op til valget, hvor vi får brug for alle frivillige kræfter. Der er tale om:

  • et større arrangement med tværpolitisk debat og musik

  • deltagelse i små som store debatter / events

  • tilstedeværelse på sociale medier (omend vi ikke kommer til at vægte denne opgave højest)

  • plakatophængning 22. oktober

  • valgaften

OPFORDRING: Hold øje med nyhedsbreve og vores Facebook-side hvor vi annoncerer begivenheder og mærkesager samt fortæller hvordan I kan bidrage.

Mange hilsner fra det grønne team på Frederiksberg.

Og husk - sammen er vi grønnere! :green_heart:

3 Synes om

:sparkler:Jeg ønsker og forstår humor… og jeg håber, at det har været i spil til denne overskrift…?

Jeg oplever, at jeg fint kommer videre i mit hjem - for hvad er det egentligt at et hjem skal kunne…

Kærlig hilsen Gunfighter :sparkler: