Vi maler Danmark grønt - skal du med?

uffesnyhedsbrev

Kære medlem af Alternativet

Jeg ved ikke med jer, men for mig er det som om, folketingsvalgkampen først rigtig for alvor går i gang, når valgplakaterne bliver hængt op. Og det gør de nu her kl. 12. Landet over hænger vi i dag endnu mere grønt håb op i lygtepælene, end der allerede hænger der fra den igangværende Europa-Parlamentsvalgkamp.

Hvis du har par ledige timer i dag og har lyst til at gøre alvor af din bekymring på vores børn eller børnebørns fremtids vegne eller hvis du ønsker at bidrage lidt ekstra til, at dit håb for fremtiden bliver til virkelighed, så vil det være enormt værdsat, hvis du hjælper os med at hænge plakaterne op i dag. Du kan finde mere info om, hvor du kan hjælpe her. Selv hænger jeg plakater op i mit gamle nabolag på Frederiksberg.

De af jer, der kender Alternativets historie godt, ved, at plakatdagen er en særlig dag for Alternativet. Til sidste folketingsvalg vandt vi plakatkonkurrencen med vores lille grønne valgplakat med sloganet ”… der er også alternativet”, som kunne hænges op under de andre partiers valgplakater og til kommunalvalgkampen i 2017 var det en selvlysende HÅB-plakat, der satte den kreative barre højt.

Og bare rolig: igen i år har vi en seriøs plakatoverraskelse klar.

I morges opfordrede vi fra Alternativets side resten af de danske partier om at støtte os i at erklære en klimamæssig nødsituation herhjemme. For det er det, vi står i. En krisesituation. Vores natur er i dyb, dyb krise og klimakrisen bliver stadigt mere presserende og alvorlig. Det er jo de kriser, vi er født ud af i Alternativet, men vi synes, at det er på tide, at Danmark - ligesom England, Skotland og Irland har gjort det i de seneste dage - ser realiteterne i øjnene og anerkender alvoren af den situation, vi står i, og erklærer nødsituation for klimaet. Det håber jeg, de øvrige partier vil bakke om. Det ville klæde Danmark.

Netop det afspejler vores ikonplakat i år. Det er en helt særlig og ganske skrøbelig plakat, så det er ikke en plakat, der kommer op i ret mange lygtepæle. Den bliver præsenteret ved et pressemøde på Ridebanen ved Christiansborg kl. 14 i dag – og hvis du bor i nærheden, håber jeg, du kan komme. Ellers kan du forhåbentlig følge med på tv – og så offentliggør vi kl. 17 en af vores valgfilm, hvor du også kan se plakaten. Den film må du i øvrigt meget gerne dele med alle de grønne venner og bekendte.

God plakatdag! Og fortsat god valgkamp.

Kh Uffe

PS: Husk god plakat-stil. Hjælp de andre partier, hvor du kan og vær med til at repræsentere Alternativet på bedste vis. God karma kommer som regel tilbage. Selv i politik.

Du kan bruge hashtag #stemgrønnest og #klimavalg i dag og få dine billeder på Alternativet.dk.


MØD OS ELLER TAG KONTAKT

Alternativet

Åbenrå 33

1124 København K

+45 71 79 18 64

www.alternativet.dk

alternativet@alternativet.dk

medlem@alternativet.dk