Vi må have et tæskehold

Hej Carl,

Jeg syntes et tæskehold er en virkelig dårlig ide.

Det spiller alt for meget ind i det dogme, som er omdrejningspunktet for politik og politisk journalistik - nemlig konflikten som omdrejningspunktet istedet for løsninger.

Alternativet skal komme med løsninger. Konkrete løsninger og ikke bare luftige drømme og udsagn om, at vi vil noget radikalt andet.

Hvis Alternativet laver tæskehold spiller vi fallit på en del af vores DNA, og bevæger os ind på en bane, hvor de andre er så meget bedre end os.

Når det er sagt, er der intet i vores debatdogmer der forhindrer os i at være meget skarpe og kritiske overfor andre partiers opfattelse af virkeligheden og politiske forslag. Så længe vi går efter bolden.

Bedste hilsner,

5 Synes om

Nej tak… ingen tæskehold her. - Mere en indholdsrig debat.
Og jeg er helt enig i at vi meget gerne må få mere kant.

Vi har debatdogmerne, og vi forsøger alle at indfri ønsket om den gode dialog ved at overholde dem, men vi må have lov til at skrive hvad vi mener. - Det er jo netop i dialogen man opdager dogmernes værdi.
Der må selvfølgelig være plads til at en finke ryger af panden, men det nytter ikke noget at ‘misbruge’ hverken dogmer eller værdier til at slå hinanden i hovedet med. Det tænker jeg ikke er formålstjenligt.

Hvis vi kunne få flyttet en lille del af den debat der løbende finder sted på facebook, ville vi ikke blot gøre Alternativet en tjeneste, men også os selv.

  • og vi har rigtig meget at tale om. Kærlig og velment kritik af det som vi gerne vil forbedre. Gode ideer og forslag til nye politiktiltag. Udbygning af fællesskabet og m.m.m.mere
4 Synes om

Synes også jeg har oplevet flere gange, at vi er røget i en anden yderlighed, at det nærmest er forbudt at lufte savn efter eller venlige opfordringer til en eller flere værdier eller dogmer, at det bliver sidestillet med at “slå hinanden i hovedet med værdierne”.

1 Synes om

Nis, godt at se, at humor stadig er en grundværdi i Alternativet!

1 Synes om