Vi er Europa

uffesnyhedsbrev

Kære medlem af Alternativet

Jeg ved godt, jeg skrev til jer i går. Men jeg skriver allerede igen i dag, fordi dagen i dag er meget vigtig. Vi skal til valgurnerne og stemme om Europas fremtid.

Vi ved, hvor meget, der er på spil. Se bare i Storbritannien, hvor Brexit udvikler sig tragikomisk og lammende. Se bare på, hvilken afgørende rolle EU kan og bør spille i kampen mod klimaforandringer. Se bare på, hvordan regeringen rejser grænsebomme eller hvordan andre partier vil indskrænke den fri bevægelighed og retten til at bo, arbejde og studere, hvor man vil.

Derfor er der mere end nogensinde brug for, at vi engagerer os i vores fællesskab - og styrker det. Ellers kan det snart være fortid. Eller kan det fredsprojekt som EU jo også er, snart blive lagt i graven. Det må vi ikke lade ske.

Jeg ønsker virkelig, at det lykkedes os at få et mandat til Europa-Parlamentet. Det er en svær opgave og det vil sikkert overraske mange, hvis vi får et mandat – men det vil jo i så fald ikke være første gang, vi overrasker.

Så husk at få stemt. Og husk at få dine venner, din familie og dine bekendte til at gøre det samme. Vores kandidater til Europa-Parlamentsvalget har ført en fremragende valgkamp - selvom den desværre i en stor del af tiden har stået i skyggen af folketingsvalgkampen - og vi har med vores samarbejdspartnere i European Spring sat ambitionsniveauet for vores fællesskab så højt, som det bør og skal sættes.

Vi har turdet at tænke nyt og givet vælgerne et konstruktivt og seriøst alternativ til de, der ønsker en nationalkonservativ eller neoliberalistisk retning for Europa.

Så lad os trække Europa i en grøn, humanistisk og progressiv retning. Alternativet til EU er ikke mindre EU, men et bedre og mere demokratisk EU.

Kh Uffe

PS: Hvis du har mulighed for det, så brug dine sociale medier til at skabe opmærksomhed om valget og brug gerne #viereuropa. Lad os male Europa grønt.


MØD OS ELLER TAG KONTAKT

Alternativet

Åbenrå 33

1124 København K

+45 71 79 18 64

www.alternativet.dk

alternativet@alternativet.dk

medlem@alternativet.dk

Har i en skarp vinkel på skoletid?