Verdensmålpolitik i kommunerne

2 Synes om

Det vil være godt her på siden at få samlet lokalforeningernes idéer og erfaringer med indsatser i forbindelse med FN’s Verdensmål, Odense er et flot eksempel på, hvordan det kan gøres med en række initiativer, der skal medvirke til at synliggøre verdensmål arbejdet og understøtte kommunens strategier om bæredygtighed.

2 Synes om

Tak. Jeg har nu lagt det samme opslag under KV/RV21, så det når lidt bredere ud.

1 Synes om

København havde ved KV17 deres 17 Københavnermål lavet med afsæt i de 17 verdensmål. Med afsæt i deres arbejde/avis, lavede jeg som kandidat i min kommune, 17 Grevemål, tilpasset Greve kommunes forskellige behov og karakteristika. Det kunne være gjort endnu mere konkret, men blot at få gjort det overordnet, alene, var et stort arbejde, ikke mindst fordi jeg måtte researche meget om forhold jeg endnu ikke kendte godt nok til i kommunen, og fordi Greve på flere områder adskiller sig en del fra København som forstadskommune.

I kan se de 17 Grevemål på min kandidatfacebookside her, men jeg kan også sende dem som dokumenter - Redirecting...

1 Synes om

Jeg synes, at det kunne være fedt, hvis vi kunne få udarbejdet en oversigt over hvordan Verdensmålene kobler sig til Alternativets politik - og vice versa. Og hvor der evt. er “mangler” eller “huller” eller modstridende forhold (og hvorfor).

3 Synes om

København og Greve havde konkretiseret de 17 verdensmål til Alternativet lokalpolitisk i 2017.

Vil du dele dine lokale 17 Greve-mål?