Velkommen til valgkampen!

Franciskas Nyhedsbrev

295904156_10158945429276167_8578308660831447852_n

Kære alle

Jeg håber, I har haft en rigtig god sommer. Mange af os havde fornøjelsen af hinanden på Alternativets Sommerhøjskole i Kalø, hvilket var fantastisk. Tusind tak for det! Jeg skal love for, at der er liv i Danmarks grønne parti.

Jeg har selv forsøgt at slappe af i nogle uger på Bornholm og på Falster for at lade op til en ny politisk sæson. Og en ny sæson, dét må man sige, at vi har fået!

Valget står for døren, det hersker der vist ikke længere tvivl om. I hvert fald ikke på Christiansborg. Har Mette Frederiksen ikke udskrevet folketingsvalg ved Folketingets åbning den 4. oktober, så vil Radikale Venstre stille et mistillidsvotum, hvilket vil udløse et valg, da den borgerlige fløj uden tvivl vil tilslutte sig.

Så … Lad os sige det, som det er: Velkommen til valgkampen til os alle. For vi ér i valgkamp. Og der er ingen tvivl om, at vi har brug ALLE, hvis det skal lykkes.

Vi er i Alternativets vigtigste valgkamp nogensinde. Men vi kæmper ikke kun for Alternativet.

Vi kæmper imod klimakrisen og for en seriøs bæredygtig omstilling af vores samfund, hvor der skal ryddes ud i de giftige vaner, som smadrer vores klode og klima.

Vi kæmper for at sikre sundhed og trivsel til alle i vores samfund. For at løfte vores medmennesker ud af stressende hamsterhjul i deres arbejdsliv. For et sundhedsvæsen, hvor de personalet kan følge med, og hvor forebyggelse prioriteres over symptombehandling.

Og så kæmper vi for vores ungdom. Vores fremtid. Vi kæmper for at hjælpe vores unge ud af angsten - for en skadelig konkurrencekultur, som præger alle dele af deres liv. Vi kæmper imod forbud og for tillid under ansvar.

Dét og meget mere er Alternativet. Alternativet til status quo. Alternativet til klimaskadelig konkurrencestat. Vi er Alternativet.

Og Alternativet har brug for al det engagement, alle de gode historier, al den nytænkning, kreativ valgkamp og politisk kampagne, som vi har i os.

For det er nu!

Og jeg må sige, at jeg er stolt over at skulle stå skulder ved skulder med alle jer i denne valgkamp, kære Å’ere.

Vi har over det seneste halvandet år bevist, at vi har kunne rejse os fra asken. Vi har kunne samle ressourcer fra hele den grønne fløj. Selvom mediehistorierne prøver at tegne et andet billede, så er rigtig stærke kræfter i og omkring både Veganerpartiet, Klimapartiet Momentum, det københavnske lokalparti Bæredygtig Omstilling, fra Lynetteholm-gruppen samt Amager Fælleds Venner har fundet vej til Alternativet. Det samme kan siges om mange sociale bevægelser, der i vid udstrækning har fået forankringspunkter i Alternativet.

Det giver mig enormt meget energi og glæde. Noget, som vi skal have til at slå igennem i valgkampen. Alt det organisatoriske i forhold til kandidatmøder, ressourcer, etc. er der gode folk på, som lige nu forsøger at lave planer. Så hold udkig efter info fra hovedbestyrelsen, folketingsvalgs-styregruppen (FV-styregruppen) og vores alle sammens Mark Desholm.

Jeg håber, I er klar, kære venner. For vi er i valgkamp.

Lad os vise dem, hvad vi kan – for kloden og ALLE dens beboeres skyld!

Kærlig hilsen
Franciska

franciska-nyhedsbrev-2022-03

2 Synes om