Vedtægter og valg af FT kandidater

Lidt at tænke over

Efter den stadig aktuelle sag, om opstilling af en folketings kandidat i øst Jylland, få man lyst til at stille spørgsmålet om vi i Alternativet nu også selv husker ny politisk kultur, vores værdier og debat domer. Og med fare for at blive fejlfinder i stedet for ressoucer detektiv…

  1. fejl er at bestyrelse/mødelederen ikke har styr på de formelle regler. Er det nødvendigt, ja dermed undgå man en masse fnidder fnadder og EB kunne nok heller ikke have lavet den vinkel…
  2. fejl, da forkvinden i storkreds Østjylland bliver kontakte af EB så holder hun med det samme fast i en efter min opfattelse forkert tolkning af vedtægterne, hvad blev der af MOD til at indrømmefejl? Hvis der var blevet meldt ud ”ups det ski rigtig det må vi lige kigge på.” Så så verden anderledes ud Idag.
  3. Fejl, landsseketariate henviser til pressechefen? Hvor for ikke HB ? Eller som minimum vores forperson. Dette er en organisatorisk udforing. Og Igen holder der fast i at man ikke har lavet en fejl.
  4. Fejl, vores vedtægter er uklare siden man kan tolke fuldstændig imod ånden og den forholds vise klare tekst. Det arbejder vi heldigvis på, men historie fortæller bare hvor vigtig et arbejde det er.

Ny politisk kultur skulle gerne indebære gemmesigtighed, men hvor er gemmesigtighed nå vores tillidsfolk bøjer vores egne vedtægter efter behov? Er man utilfreds med vedtægter findes der jo procedure for at lave dem om.

3 Synes om

Jeg har ikke læst EB.

Jeg synes at hele forløbet som jeg har set det ligger indenfor “vi indrømmer når vi tager fejl”. At man nogle gange begår den fejl at holde fast i at man har ret, er inden for skiven.

2 Synes om

Hel klart nr. 1. stor- og uklogt beslutning, at se gennem finger med 3 måneds-regel-vedtægter. (Det er det der er sket, mener jeg at forstå…). Og ikke at have, en klar- og tydelig politisk profil på kandidat. Og svar hvorfor ikke opstillet, efter 2. år enhedslisten Aarhus. En kontakt til netop lokal afdeling enhedslisten, ville være godt- og… En dumt- og… M.V.H.

Jeg mener at vi skal have 1 års medlemsskab før man kan stille op, På den måde har man en chance for at vurdere det og vedkommende kan se om Alternativet er noget for ham/hende. Desuden bliver vores kandidater ikke overhalet indenom af kendisser og partihoppere. Det giver autenticitet og lokal forankring.

1 Synes om