Vedtægter/genvalg

Jeg har netop set på listen over kandidater at Vivian fortsætter i HB med mindre vedtægtsændringer forhindre dette ved nyvalg af HB.
Dette er i min optik umuligt, da vedtægtsændringer først træder i kraft når årsmødet er afsluttet og ikke løbende under årsmødet.
Det må derfor være sidste års vedtægter der er afgørende om Vivian kan fortsætte og ikke kommende vedtægter.

Mvh
Michael

Kære Michael,

Hvis du ser i afstemningskataloget er der nogle afstemninger om, hvorvidt vedtægtsændringerne træder i kræft med det samme. Visse af dem i hvert fald. Det fremgår tre steder - og er også omtalt i forslaget til samtalemanifest (til sidst).

Det er helt almindelig praksis - hvilket både jurister og dirigenter har bekræftet i vores forberedelser.

Gode hilsner,

Nis

2 Synes om

Det har jeg set, men disse ændringer vil efter min opfattelse så først være trådt i kraft når årsmødet er slut og derfor først fra næste årsmøde.
Der kan ikke besluttes vedtægtsændringer med øjeblikkelig virkning.

Ups, så ikke de to nederste linier. Var ikke klar over der kunne laves den slags beslutninger.

Kære Michael.

Det kan der som sagt godt.

Det giver lidt ekstra besvær, men det har vi forberedt os på - og tre af de HB-medlemme, der sidder på to-årige mandater har endda forberedt et kandidatur, selv om de ikke behøvede det ift. de gamle vedtægter.

Lad os se, hvad der går igennem, og hvad der ikke går igennem. Og så ser vi, hvordan HB-valget kommer til at se ud. Det bliver spændende.

Smil herfra,

Nis

1 Synes om