Vedr. valget i morgen og Monas K. Hansen

Kære medlemmer

Vedr. Monas udmeldelse af Alternativet så ruller bolden lidt endnu.
Mona har meddelt, at hun vil melde sig ind i SF, hvilket står på hendes Facebookside.

Vi har fået forespørgsler fra medlemmer, der ønsker klarhed i forhold til, hvad Monas udmeldelse betyder når I skal sætte Jeres kryds i morgen.

I forhold til valget i morgen så har vi en listeopstilling. Det betyder, at alle stemmer på Alternativet generelt eller kandidater på vores liste i første omgang tilfalder Sadi (nr. 1 på listen) indtil hans mandat er sikret. Derefter tilfalder de nr. 2 (Mona) og så fremdeles. Sådan er reglerne.

Hvis vi får overskydende stemmer, der ikke rækker til et mandat så indgår de i et regnestykke i forhold til vores valgforbund med Enhedslisten, så i princippet så kan stemmer på Enhedslisten komme til at tilfalde Mona, alt efter stemmeprocenterne på hendholdsvis os og Enhedslisten.
Jeg er i kontakt og har skrevet sammen med Trine Henriksen fra Enhedslisten.

Vedr. information på valgstederne, så har jeg i dag været i kontakt med valgsekretariatet på kommunen, der vil undersøge muligheden for at sætte opslag op på valgstederrne og samtidigt driftsafdelingen i kommunen for at nedtage Monas plakater på valgstederne.
Alt dette for at skabe mest mulig klarhed med kortest mulig frist men det ligger nu i kommunens hænder.

Det bedste I kan gøre, det er at stemme personligt på Sadi og give ham et godt valg!

Når det er sagt, så håber vi på, at Alternativet ved Sadi, vil blive en del af det kommende byråd.
Derfra så skal vi i gang med det realpolitiske arbejde og gennem de næste fire år så kommer vi endnu stærkere i den næste valgkamp.

Mogens Juul
Forperson

Hvis I tror på at I får 2 ind, kunne I anbefale at stemme personligt på kandidat nr 3.
De personlige stemmer kunne gøre at nr 3 sprænger listen og overskydende listestemmer og stemmer fra valgforbundet, ville gå til nr. 1. Men det er selvfølgeligt en risiko at nr. 1 så ikke kommer ind. :frowning:

Hvor er det ærgerligt at i vælger at tage mine plakater ned - uden at fortælle mig om det.

Jeg synes i krænker demoktratiet med den handling - det er jo ikke mig der har lavet reglerne og jeg er først medlem af SF når landsledelsen har godkendt medlemsskabet - så her har i været for hurtige…

Trist at i fravælger åbenhed og dialog.

KH Mona