Valgvideo til KV/RV21

Kære Alternativister


Alternativet skal have den bedste valgkampagnevideo op til KV/RV21… og derfor har vi brug for den bedste idé. #FlereVedMere

Sidder du inde med en god idé til en valgvideo, som kan fortælle en sjov, rørende eller vigtig historie om Alternativet og vores politiske program, så vil vi meget gerne høre fra dig! Vi søger ideer som passer i et videoformat på sociale medier og YouTube.


Her er hvad du skal gøre:

  • Skriv 10-15 linjer om ideen
  • Inkludér gerne billeder, videoer eller andre referencer
  • Skriv den i kommentaren eller send til allan.lindemark@ft.dk

Vi tager den bedste idé med til produktionsteamet, som forhåbentlig kan fuldende valgvideoen! :grinning:

3 Synes om

Kan I ikke ved lejlighed præcisere om der er tale om en eller flere valgkampsvideoer?

Jeg håber der for Københavns vedkommende bliver lavet en god video om Amager Fælled og Lynetteholm. Det bør være to forskellige vil jeg mene. Jeg har forskellige ideer til hvordan det skal gøres, men det afhænger af hvor mange ressourcer vi har til det.
Det er vigtigt vi er konkrete i de her videoer. Alternativet København har indgående viden om problemerne med den nuværende byudvikling i København og fornuftige forslag til alternative veje at gå.
Jeg vil gerne arbejde videre med at få den store og indholdstunge politik overført til gode og velfungerende videoer, men det kræver mere end et par linjer her.

VH Anders Agersnap

2 Synes om

Hej Anders

Det er i udgangspunktet én video pga. budgetstørrelse. Såfremt ideen ikke er ressourcekrævende ($), så kan man overveje om der er økonomi til flere små videoer.

Ift. videoproduktion i København må jeg være dig svar skyldig.

Ok. Så valgkampsvideoen skal på en eller anden måde støtte alle vore lokale politikkere?

1 Synes om

Meningen er, at videoen skal bruges til at skabe opmærksomhed på Alternativet som parti, og dermed også alle kandidater.

Forslag:
Videoen fokuserer på vandstandsstigningerne og markerer med hÅb-logoet at gennem de forslag, som Alternativet har er der håb for fremtiden. Fællesskab og empati og flere ved mere skal ose ud af den.
Opstarten kan være en ødelagt jord, på grund af overforbrug, overgødskning mv.

1 Synes om

Husk lige skattepolitik - hallo, hallo, Jorden kalder!

Kærlig hilsen Gunhild :sparkler:

Jeg synes, der var meget godt i den valgvideo, vi lavede for 3-5 år siden, der viste en masse hurtige klip af lokale initiativer a la tagtomat, cykelaktivisme, fællesskaber osv

1 Synes om

Jeg vil foreslå at vi skriver en række citater hen over skærmen med store typer, og så illustrerer citaterne med film i baggrunden, samt dramatisk musik. Her er nogle eksempler på citater:

“Rygterne om vores død er stærkt overdrevne.” Mark Twain

“Vi kan ikke løse vores problemer med den samme tankegang som skabte dem.” Albert Einstein

“Klimaforandringerne accelererer hurtigere end ventet og behovet for handling er akut.” FN’s klimarapport

“Alternativet var det første parti, som krævede 70 % reduktion af drivhusgasser i 2030. Siden er næsten alle de andre partier fulgt efter.”

1 Synes om

Den video er så fed! Noteret.

1 Synes om

Jeg har lagt en video med #tiptilvalgkamp op i Alternativet 2.0-gruppen og her er desuden link til den i mit google drive: https://drive.google.com/file/d/1kOqVTfzK33SSTj-1MYWJjTXEffyDtOuP/view?usp=sharing

1 Synes om

Mange tak Christian! Den er tilføjet til kandidathåndbogen.

Jeg tænker at vi mere er det vi gør, end det vi siger.
Til forskel fra mange andre politiske debattører
At vi også er dem der giver plads til alle de organisationer/grupper/fællesskaber der ved deres egen aktivisme gør landet og verden grønnere, gladere og mere givende;

Jeg husker, at jeg så Torsten stå i Sydhavnen da aktivisten Kim Madsen fik sit fleksjob. Uden at gøre sin tilstedeværelse til noget stunt.

Vi er den almindelige borger, der levende interesserer sig for sine naboer, lokale fællesskaber, klimaet og grønnere løsning alle steder. For børn og voksne og gamle. For naturens skyld, fordi vi ER naturen, også.

Vi har leveret brænde til det grønne bål, og det fortsætter vi med, uanfægtede af om det giver overskrifter eller ej.