Valgkamp

Hej gode folk i Gribskov

Her var jeg lige ved at skrive at valgkampen er i fuld gang men….det ved du godt i forvejen.

Debatter
I lørdags lagde Esben gård til et større arrangement om fremtidens landbrug. I morgen aften onsdag kommer Christian Poll til Gilleleje Kulturhavn til en debat om drikkevand. Set nationalt og lokalt og med beslægtede emner som klima og miljø. Det lokale er også i fokus når Nyt Gribskov inviterer til vælgermøde i Helsinge Kultursal torsdag d. 23/5 kl. 19-21:30. Her bliver det Susan Kjeldgaard, der fortæller hvordan det ser ud med Alternativets øjne. Flere lokale arrangementer dukker måske op men jeg sender ikke nyhedsbreve ud hver gang så hold selv lidt øje, fx på facebook og andre sociale medier. Hvor der lige nu er livlig aktivitet og du også kan give en hånd med ved at dele guldkornene på din egen tidslinje. Det her er et klimavalg. Nej, det her er klimavalget. Vi har dårligt råd til at spilde 4 år mere.

Valgtilforordnede.
Selve valghandlingen er en grundsten i vores demokrati. En festdag. Og der er hele 2 af dem lige om lidt. Vi er ikke forpligtigede til at bidrage. Hverken som parti eller som enkeltpersoner. Men jeg syntes det er et godt sted at give folkestyret en hånd, vise at man tager ansvar og så kan det også være ret hyggeligt. Kommunen spørger om vi har nogle friske folk til at fylde nogle ledige pladser.

26/5 valg til Europa Parlamentet. Der er ledige pladser i Valby, Ramløse, Annisse, Esbønderup og Helsinge (hvor jeg selv står).

5/6 valg til folketinget. Kommunen har endnu ikke overblik over ledige pladser men der bliver helt sikkert nogle.

Det er en lang men dejlig dag. Man møder kl. 8 og gør valgstedet klar. Valget åbner kl. 9 og fortsætter til kl. 20. Så skal stemmerne tælles og bagefter kan man deltage i valgcafe. Der er fuld forplejning hele dagen og en diæt på kr. 830,00. Men man må ikke forlade stedet undervejs, så hvis man ikke står på sit eget valgsted, så skal man sørge for at brevstemme på forhånd.

Er du frisk på det?
Så skal jeg bruge: Hvilket af valgene du er frisk på – eller om det er begge. Hvor du helst vil stå hvis nu der er valgmuligheder. Dit fulde navn (ja, alle mellemnavne også). Dit telefonnummer og dit CPR. Mail det til gribskov@alternativet.dk Hvis du er utryg ved at maile det sidste, så kan du dele det i flere mails eller sende mig oplysningerne pr sms til 60600700. Hurtigt svar er godt og helst i løbet af få dage.

Kulturnat i Helsinge 7/6
Ja, lige nu syntes alt på den anden side af valgene, meget langt væk. Men så langt væk er det altså heller ikke og vi står igen i år på kulturnatten. Det må så blive sjette år i træk. Kom og hils på. Det kunne være så hyggeligt.

KH
Thorbjørn