Valget er udskrevet

Kære venner

Nu er valget (endeligt) blevet udskrevet, så nu er det ud på gader og stræder, ud til debatter med mere.
Vi har en dato … tirsdag den 1. november … så derfor er det måske lidt lettere at finde ud af, om man har mulighed for at hjælpe i valgkampen og/eller til valget.

Valgtilforordnede

Der skal bruges valgtilforordnede ude på de enkelte valgsteder.
Når nu vi kender datoen, så er der måske nogen af jer der kan se, at I har mulighed for at være valgtilforordnet. Jeg har selv prøvet det en gang før, og selvom det er en lang dag, så er det også en god, sjov og givende dag (syntes jeg i hvert fald).
Kommunerne skal også bruge tilforordnede til at tage imod brevstemmer i eget hjem, hvis nogen af jer skulle have lyst til denne opgave.

Hvis det kan have jeres interesse, så skriv gerne tilbage på mail til sydsjaelland@alternativet.dk, så formidler jeg det videre til jeres hjemkommune.

Plakatophængning med videre

Der kan sættes plakater op fra kl. 12.00 på lørdag (8/10), og her kan vi sagtens bruge flere hænder til denne opgave, så byd gerne ind hvis I vil give en hånd, ved at skrive en mail til enten sydsjaelland@alternativet.dk eller til storkreds.sjaelland@alternativet.dk.

Men det er ikke kun til plakatophængning vi kan bruge nogle hænder.
Man behøver jo ikke være opstillet som kandidat, for at gå ud på gader og stræder og f.eks. dele blomsterfrø ud … Jo flere vi er sammen, jo hyggeligere er det, så kom meget gerne med ud sammen med kandidaterne.
Også her kan I i givet fald benytte de 2 ovennævnte mail adresser … Skriv f.eks. Plakatophængning eller Uddeling (eller begge) i Emnefeltet (Eller noget helt tredje, hvis I tænker I har eller kan noget, som I gerne vil byde ind med i valgkampen.)

Ønsker os alle en rigtig god valgkamp derude.

Hilsen Jan